Kako će se mjeriti provedba standarda proaktivne transparentnosti?

27/10/2020

U proteklom razdoblju mjerenjem transparentnosti vlasti i organa javne uprave bavile su se skoro isključivo organizacije civilnog društva. U toku 2016. godine njemački je GIZ po nalogu Vlade SR Njemačke zajedno s Evropskom komisijom podržao provedbu sveobuhvatnog istraživanja o proaktivnoj transparentnosti u BiH. Istraživanje je proveo Centar za društvena istraživanja Analitika a rezultati su javno […]

Koje su to šire i općedruštvene koristi proaktivne objave informacija i transparentnosti?

27/10/2020

Službenici iz ostalih institucija često koriste proaktivno objavljene podatke, tako da organiziranjem informacija i njihovom online objavom, doprinosite povećanju efikasnosti čitave javne uprave. Akademska zajednica i istraživači će biti u mogućnosti da jednostavnije pristupe vašim podacima, pa ćete im tako pomoći u radu. Aktivniji i angažiraniji građani (u organizacijama civilnog društva, ali i šire) što […]

Ko će koristiti informacije koje objavimo? Hoće li ih razumjeti?

27/10/2020

Potencijalno, skoro svi će biti u mogućnosti koristiti vaše informacije online. Prema podacima Regulatorne agencije za komunikacije iz aprila 2018. broj internet pretplatnika u BiH je 700 578 i kontinuirano raste. Stopa internet penetracije prema istom izvoru iznosi 86,77%6. Poređenja radi, stopa u Njemačkoj u 2017. iznosi 90%. Čak i ljudi koji ne koriste internet […]

Hoćemo li imati više posjetitelja na webu nakon što objavimo ovo?

27/10/2020

Uglavnom ne. Ukoliko samo budete objavljivali informacije bez da ih promovirate, imaćete uobičajeni broj posjeta na sajtu. Da biste privukli više korisnika informacije koju ste objavili, trebaćete koristiti postojeće kanale komunikacije da biste ih promovirali. Na sljedeće načine možete promovirati proaktivnu objavu informacija: ŠTAMPANE PUBLIKACIJE Ukoliko već štampate brošuru o nekim aspektima rada, pokušajte u […]

Hoće li naša institucija postati više izložena nakon objave ovog? Hoće li nam mediji ili NVO-i početi postavljati puno pitanja?

27/10/2020

Ovo ovisi o mnogim stvarima uključujući profil institucije koji ste prethodno izgradili u javnosti (primjerice, ako ste već izgradili odnos sa organizacijama civilnog društva ili medijima), percepciju važnosti koju vaša institucija ima u javnosti i, naravno, ovisi i o samoj informaciji. Ako informacija nije sasvim jasna ili postoji indicija na određene probleme u radu, mediji […]

Kako možemo biti sigurni da ono što proaktivno objavimo i dalje bude u skladu za regulativom o zaštiti ličnih podataka?

27/10/2020

U većini slučajeva objavljujete informacije o radu institucije i to ne predstavlja povredu zaštite podataka. U nekim slučajevima trebate pažljivo ispitati informaciju i restrukturirati je na način da ne krši propise o zaštiti podataka. To možete postići tako što nećete uvrštavati lične podatke (npr. pisaćete pozicije umjesto ličnih imena) ili redigovati lične podatke iz informacije […]

Hoće li nam za objavu ovih informacija biti potrebno više ljudi? Mogu li ovo objaviti sam/a?

27/10/2020

Iako je situacija u većini institucija takva da ne postoji dovoljno državnih službenika koji bi se bavili strateškim komunikacijama, objava informacija na web stranicama obično ne zahtijeva dodatno osoblje. U praksi ćete morati surađivati s kolegicama i kolegama koji izrađuju i čuvaju informacije. Bilo bi dobro ukoliko bi institucija internim aktom regulisala obaveze državnih službenika po […]

Hoće li za ovo trebati novca? Nemamo novca za ovo!

27/10/2020

Ljudi su skloniji razmišljati o troškovima, nego o uštedama proisteklim iz proaktivne transparentnosti. Najčešće vi već imate ove informacije u instituciji i već imate web sajt, pa nećete morati dodatno investirati. Takođe, ne morate provesti sve standarde odjednom, već možete kreirati plan proaktivne objave i realizirati ih kroz nekoliko mjeseci. Na taj način, čak i […]

Jan0 Posts
Feb0 Posts
Mar0 Posts
Apr0 Posts
May0 Posts
Jun0 Posts
Jul0 Posts
Aug0 Posts
Sep0 Posts