Формални мандат
Мандат канцеларије координатора за реформу јавне управе произилази из Одлуке о успостављању Канцеларије координатора за реформу јавне управе при Кабинету предсједавајућег Савјета министара Босне и Херцеговине (Сл. гласник БиХ, бр. 4/05, 33/07 и 85/10):
Провођење заједничке политике и процедура надлежних органа у Босни и Херцеговини у области реформе јавне управе
Ефикасна координација активности које су утврђене важећим законима у Босни и Херцеговини а у надлежности су различитих институција у Босни и Херцеговини
Координација активности у вези са припремом, доношењем и имплементацијом Стратегије реформе јавне управе у БиХ (координатор)
Пружање мишљења предсједавајућем Савјета министара БиХ о најважнијим питањима која се тичу реформе јавне управе у институцијама БИХ (координатор).
Формални мандат Канцеларије координатора додатно је дефинисан Стратегијом за РЈУ на начин да укључује:
Фокус на стварање услова за развој секторских капацитета у кључним секторима политике кроз развој акционог плана 2
Успостављање система за мониторинг и евалуацију којим ће се пратити напредовање ка постизању циљева Стратегије
Утврђивање пројеката и прављење приједлога на основу Стратегије и акционих планова, у уској координацији са релевантним институцијама БиХ и донаторском заједницом. Приоритети ће се јасно дефинисати у складу с потребама за конкретном реформском помоћу и координисати у сврху постизања циљева реформе.
Мандат је такође прецизиран и путем Заједничке платформе на начин да укључује:
Остваривање функције надгледања, евалуације и извјештавања о провођењу индивидуалних мјера АП1 за све нивое власти
Вршење укупне координације у провођењу мјера АП1, што подразумијева:
а. оперативну сарадњу са координаторима за реформу јавне управе;
б. организовање и координацију рада надзорних тимова у шест реформских области у сарадњи са координаторима за реформу јавне управе;
ц. осигурање система надгледања и евалуације у провођењу мјера АП1 и извјештавање о оствареном прогресу;
д. успостављање сарадње са свим органима управе у БиХ од значаја за провођење реформе јавне управе те промоцију реформе јавне управе према извршним и законодавним органима власти и грађанима;
е. непосредну сарадњу са представницима донатора ФРЈУ и другим донаторима у области јавне управе који нису чланови ФРЈУ;
ф. припрему и организовање рада Заједничког управног одбора ФРЈУ и судјеловање у доношењу одлука овог одбора;
г. годишње ажурирање АП1, редовно извјештавање свих нивоа власти о провођењу имплементационих мјера АП1 и квартално извјештавање о надгледању и евалуацији.
х. оперативно-техничке увјете за рад Координационог одбора за економски развој и еуропске интеграције.
Осигурање домаће или стране, техничке и експертске помоћи за рад Надзорног тима
Организација састанака надзорног тима.
Поред кључних докумената који дефинишу формални мандат Канцеларије, постоји још неколико додатних:
Стратегија за борбу против корупције
Стратегија развоја БиХ
Споразуми са ММФ-ом
Country Strategy Paper (CSP)
Програми рада ентитетских влада
Стратегија комуницирања Савјета министара БиХ
Неформални мандат
Неформални мандат Канцеларије координатора карактеришу сљедеће активности :
Управљање и вођење пројеката из ФРЈУ
Иницирање РЈУ
ИПА програмирање у подручју РЈУ и добре управе
Учешће у имплементацији и координацији других пројеката из подручја РЈУ (јачање административних капацитета)
Учешће у радним групама (стратегије/европске интерграције)
Припрема информација/извјештаја за праћење напретка европских интеграција
Припрема и дисеминација различитих информација из области РЈУ
Обуке, едукације државних службеника
Координација и усмјеравање донатора који раде у области РЈУ.