Први састанак Радне групе за област управног поступка
План имплементације Стратегије и Aкционог плана 1 реформе јавне управе;
Груписање мјера из Aкционог плана 1;
Функционисање и управљање Фондом за реформу јавне управе (ПAР фонд);
Разматрање приоритета дјеловања
Ово су биле неке од главних тема за дискусију на састанку Радне групе за област управног поступка одржаном 24.11.2006.године у просторијама Канцеларије координатора за реформу јавне управе у Сарајеву.
На састанку су били присутни чланови Радне групе; г-дин Звонимир Кутлеша (Генерални секретаријат Савјета Министара БиХ), г-ђа Фазила Мусић (Министарство правде БиХ), г-дин Миленко Лепушина (Управа цивилне заштите ФБиХ) и г-ђа Миланка Шопин (Министарство управе и локалне управе РС), те г-дин Суад Мусић, г-ђа Драгица Лакић, г-ђица Јадранка Чечар и г-дин Aлександар Каришик испред Уреда координатора за реформу јавне управе, г-дин Фолкерт Милх и г-дин Самир Мушовић испред Тим пројекта техничке помоћи ЕК- " Подршка Уреду координатора за реформу јавне управе " као и г-ђа Бианца Шенбергер испред ОХР-а.
На самом почетку учесници су упознати са чињеницом да су све владе у БиХ усвојиле Стратегију реформе јавне управе и Aкциони план 1, те да се сада прелази на њихову имплементацију. Затим је представљена шема структуре за имплементацију која ће бити понуђена свим владама у БиХ на усвајање, након чега ће услиједити операционализација.
Учесницима је представљен приједлог начина групирања активности, те напоменуто да у овој области постоје двије веће групе активности: за област управног поступка и за област управне инспекције те ће се у складу с тим и активности Радне групе кретати у ова два правца.
Такође је било ријечи и о утврђивању методологије рада и плану будућих активности. Споменута је могућност ангажовања домаћих и страних експерата као помоћ у раду Радној групи, те формирање подгрупа у оквиру ове Радне групе ради повећања ефикасности њеног рада. У оквиру подгрупа формирала би се једна за област управног одлучивања и једна за област управне инспекције и дисциплинске одговорности.
Истакнуто је да постоје мјере које се могу вршити самостално и оне у којима је потребна техничка помоћ која ће се осигурати кроз ПAР фонд. Идејни приједлог за имплементацију предвиђених мјера треба да потекне из радне групе, након чега ће Канцеларија координатора за реформу јавне управе сачинити пројектни приједлог и доставити га Радној групи на разматрање. Усаглашени приједлог ће се доставити Управном одбору ПAР фонда на сагласност и коначно финансирање.
Такође је истакнуто да је кориштење ПAР фонда својеврсна иновација, јер су донатори по први пут одлучили ставили новац на једно мјесто и управљање тим новцем повјерити домаћој институцији. Како би тестирала своје капацитете, Канцеларија координатора за реформу јавне управе је понудила донаторима четири пилот пројекта за подршку имплементацији активности из Aкционог плана 1, од којих се један односи на област управног поступка, а који ће бити финансиран из ПAР фонда након проведене процедуре.
Као битна чињеница истакнуто је и тода се улога представника институција драстично мијења у односу на фазу припреме Стратегије и да сада имамо прилику да сами припремимо идејне приједлоге и конципирамо оно што мислимо да су наше стварне потребе, те да се овдје очекује подршка чланова Радне групе.
Након проведене дискусије по свим поменутим темама, чланови Радне групе су изразили задовољство што ће се отпочети са имплементацијом Стратегије за реформу јавне управе и Aкционог плана 1 и што нам је међународна заједница указала повјерење. Такође су нагласили да ће имплементација Стратегије представљати много сложенију фазу од њене припреме. Истакнута је важност ентитетских координатора и њиховог статуса у смислу комуникације са њиховим владама, те је наглашено да се радна група, везано за измјене закона, мора проширити са представницима Министарстава правде свих нивоа, као и представницима са општинског нивоа, а у некој фази укључити ће се и људи са универзитета.
Након овог састанка, Радна група ће се редовно састајати и биће проширена неопходним стручњацима за ову област, у циљу ефикаснијег рада. Канцеларија координатора за реформу јавне управе преко Координатора за ову реформску област ће координирати све активности Радне групе те контактирати са донаторима у смислу финансирања пројеката везаних за имплементацију из ПAР фонда. Уз то ће вршити и све друге неопходне активности како би се осигурала успјешна проведба реформа јавне управе у овој области.