Менаџмент Канцеларије координатора за реформу јавне управе те ентитетски координатори за реформу јавне управе у БиХ, замјеник координатора за реформу јавне управе РС, помоћница секретара Владе ФБиХ и координатор Канцеларије за законодавство – Секретаријат Владе БД у склопу студијског путовања које је организовао Тим техничке помоћи, у периоду од 23. до 28. јануара 2011. године, боравили су у Белгији гдје су посјетили Савезну јавну службу за људске ресурсе и организацију на државном нивоу, Фламанско министарство за јавну управу те Генерални секретаријат јавне управе Валоније. Овом приликом посјетили су и Мисију БиХ при ЕУ.  Координаторица за реформу јавне управе у БиХ, гђа. Семиха Боровац, гђа. Мирсада Јахић и гђа. Стојанка Ћулибрк ентитетски координатори и координатор за реформу јавне управе у Брчко дистрикту, Бране Јовичић састали су се са гђом. Friederike Wuenschmann, службеником за политике за Босну и Херцеговину у Генералној дирекцији за проширење Европске комисије. Том приликом, гђа. Боровац дала је кратак преглед тренутног стања у области реформе јавне управе у БиХ, те говорила о досадашњим постигнућима Уреда координатора као и будућим корацима од којих је посебно издвојила:

  • Провођење ревидираног Акционог плана 1 до 2014 године
  • Израду каталога јавне управе у БиХ који ће бити значајан основ за примјену Acquis Communautaire.

Током посјете Савезној јавној служби за људске ресурсе и организацију, кроз дискусију и презентацију, учесници су се упознали са начинима функционисања јавне управе и државне службе у Белгији те им је презентирана реформа јавне управе на државном нивоу, познатија као „the Copernicus reform“. Ова реформа имала је за циљ стварање модела државе која ће бити бољи пружалац услуга и послодавац. Иако реформом јавне управе у Белгији није значајно смањен број упослених у државној служби (око 83.000) побољшана је ефикасност и планирање политика. Учесницима је презентована и административна организација Белгије, процес усвајања закона у систему преноса надлежности, начини рјешавања спорова између регија, државног нивоа и нивоа федералних јединица, те механизми заступања вишеслојне владе и њених интереса у Европској унији.

Челници Фламанског министарства за јавну управу презентовали су и објаснили улогу Фландрије за вријеме предсједавања Белгије Европском унијом, као и надлежности државе и регија. Такођер је презентован развој и структура фламанске администрације као и нивои управљања. Посљедња реформа јавне управе која је почела 2006. године имала је за циљ осигурати бољу јавну управу за грађане. Свих тринаест области у којој је реформа била проведена имају одјеле одговорне за припрему политика, за питања мониторинга те евалуације.

Гостима из БиХ презентовани су и начини стратешког планирања и извјештавања, информацијско-комуникацијске технологије и e-government политике и праксе (укључујучи е-набавке), регулаторни менаџмент те праксе и политике у вези са развојем укључивања заинтересованих страна и учешћа јавности.

Током боравка у Белгији учесници ове студијске посјете боравили су и у Генералном  секретаријату јавне управе Валоније гдје им је представљена институционална и административна организација валонске регије, реформа јавне управе те подјела надлежности између државног нивоа и валонске федералне јединице. Разговарано је и о начину финансирања реформе јавне управе и реформских пројеката из буџета и регионалних фондова ЕУ.

Учесници су посјетили и валонски Парламент гдје су били упознати са његовим радом и надлежностима. У државној служби Валоније је запослено око 20000 државних службеника, од чега је половина запослена у министарствима, а остатак у другим тијелима јавне управе.

Такођер, у склопу студијске организована је и посјета представништву Босне и Херцеговине у ЕУ и Белгији. Домаћин је била Мисија БиХ при ЕУ на челу са амбасадором, гдином. Османом Топчагићем.

Гђа. Боровац упознала је гдина. Топчагића с процесом реформе јавне управе у БиХ те нагласила да је Уред координатора ревидирао Акциони план 1 Стратегије за реформу јавне управе. Новим мјерама и активностима ревидираног АП 1 које институције Босне и Херцеговине требају провести до краја 2014. године јавна управа би требала бити ојачана и ближа грађанима али и пословној заједници. Овом приликом је наглашено да су ревизији АП 1 претходиле детаљне анализе стања у свих шест реформских области, а уз помоћ Уреда координатора као и чланова надзорних тимова. Анализе су показале  да су неке од мјера у Акционом плану 1 непроводиве, застарјеле или превазиђене и да су предложене нове мјере од којих ће користи имати грађани, пословни субјекти али и сама администрација коју је потребно ојачати како би била спремна одговорити европским захтјевима. Гдин. Топчагић је подржао напоре Уреда координатора за реформу јавне управе истакнувши да је ефикаснија јавна управа окренута грађанима и пословној заједници изузетно значајна за сваку државу.

Гдин. Топчагић учеснике студијског путовања је упознао је са начином рада нашег сталног представништва при ЕУ, са могућим будућим корацима БиХ као и задацима које очекују Босну и Херцеговину на путу за пуноправно чланство у  Европској унији.