На јучерашњој сједници у Мостару Влада Федерације БиХ, у складу с обавезама из станд бy аранжмана и на темељу обављених расправа о Нацрту, утврдила је нови приједлог закона о плаћама и накнадама у органима власти ФБиХ. Цијенећи значај овог документа, Влада је одлучила да овај закон, прије него се поново нађе на сједници Владе ФБиХ и упућивања у парламентарну процедуру, буде достављен на мишљење предсједницима клубовима посланика свих парламентарних странака у Представничком дому Парламента ФБиХ. Слиједећи основни циљ да се на јединствен и једнак начин дефинира ова област до сада регулисана у више закона и подзаконских прописа, Приједлог закона односи се, како на изабране дужноснике, носитеље извршних функција и савјетнике у органима законодавне и извршне власти у ФБиХ, тако и на државне службенике и намјештенике у органима државне службе Федерације БиХ и полицијске службенике органа унутрашњих послова Федерације.

Утврђен нацрт закона о потицању развоја мале привреде

Федерална влада утврдила је и у парланетарну процедуру упутила Нацрт новог закона о потицању развоја мале привреде из разлога што би измјене и допуне постојећег обухватиле готово половину његових одредаба. Њиме се дефиниција мале привреде усклађује са препорукама Европске уније и утврђују критерији за разликовање микро, малих и средњих предузећа. Одређени су и носитељи Програма развоја и утврђене њихове обавезе, који на период од четири године доноси Федерална влада, а који подразумијева и обавезу доношења годишњих планова са приоритетима потицаја и планом потицајних мјера и активности.

Средства за финансирање Програма осигуравају се у Буџету ФБиХ за сваку календарску годину у висини до два посто вриједности годишњег буџета, односно пропорционално вриједности његовог евентуалног ребаланса.

За потицање ефикасности пословања и развоја субјеката мале привреде Нацрт закона предвиђа могућност да, када се за то стекну услови, Влада ФБиХ, на приједлог Федералног министарства развоја, подузетништва и обрта, оснује Агенцију за развој мале привреде. Нацрт закона који има осам поглавља, са свега 25 чланова, такођер, прецизира права и обавезе корисника потицајних средстава и предвиђа ефикаснији надзор над њиховим кориштењем, као и праћење учинака потицајних средстава.

Стратегија реформе пензионог фонда ФБиХ

Влада ФБиХ обавила је и расправу о документу Стратегија пензијског фонда у ФБиХ, који дефинира сам процес реформе, њене циљеве и задатке и, истовремено, треба да послужи као општи информативни материјал који одређује начин и динамику проведбе процеса реформе са њеним крајњим исходом.

Основни циљ реформе пензијског система јест постизање његове дугорочне одрживости и осигурање адекватног нивоа примања грађанина у познијем животном добу (спрјечавање сиромаштва). У досадашњем периоду, иско се ниво пензија благо повећавао, њихов достигнути износ не омогућава обезбјеђење задовољавања материјалних и животних потреба њихових корисника. О томе говори податак да пензију у износу од 235,85 КМ прима 159.720 пензионера што чини 48,94 посто од њиховог укупног броја. Зато се као опћи циљеви реформе утврђују: спрјечавање социјалне угрожености у познијем животном добу и осигурање дохотка у старости за све групе становништва, обезбјеђење дугорочне одрживости, развој финансијског тржишта и веће укључивање осигураника и обухват пензијским системом.

Специфични циљеви реформе су враћање повјерења у пензијски систем код осигураника и корисника, стварање снажног пензионог фонда који ће задовољити потребе клијената, хармонизирано функционисање система социјалног осигурања и побољшање услова за развој приватног сектора и пословног окружења.

Што се тиче одабира пензијског модела, очекује се његова детаљна разрада у јавним расправама и анализама у Парламенту ФБиХ, синдикатима, удружењима послодаваца, академској заједници, удружењима пензионера и другим интересним групама, преноси портал свевијести.ба