Нема најбоље еуропске праксе како организовати систем оцјењивања у државној служби, а која би се могла примјењивати у другим земљама. Ни искуства приватног бизниса не пружају најбољу праксу јер су од ограничене вриједности за јавну управу. На свакој земљи је да овај систем уреди на најбољи начин, указали су данас експерти СИГМА-е, те ЕУПАР-а у Сарајеву на округлом столу о теми „»Како побољшати управљање учинком у структурама државне службе у БиХ?“.

Организатор округлог стола, у сарадњи са Канцеларијом координатора за реформу јавне управе је  Djikic Conslating Services, иначе имплементатор пројеката „Развој система за управљање учинком у структурама државне службе у БиХ“.

Добра пракса управљања људским потенцијалима у државној служби укључује транспарентност, повезаност са циљевима организације и лични развој, ријечи су Александра Каришика, стручног савјетника за управљање људским потенцијалима при Канцеларији координатора за реформу јавне управе.  Он је нагласио да отвореноуправљање људским потенцијалима између осталог подразумијева и организациону кулутуру као и креирање квалитетних политика из ове области.

Александра Рабреновић, вођа Пројектног тима рекла је да питање како побољшати управљање учинком у државној служби је актуелно не само за Босну и Херцеговину, већ и за земље у региону као и за остале земље у транзицији.

„Процјена учинка може бити корисно средство за подршку личном развоју државних службеника ако се озбиљно укључи у систем управљања кадровима“, казао је, између осталог, Францико Кардона, експерт СИГМА-е. Говорећи о препрекама за процјену учинка Кордона је навео да, између осталог, одсуство административне културе која је усмјерена ка учинку своди процјену на пуку формалност, те да постоји тенденција да се сви запосленици оцјењују као одлични (руководиоци желе да избјегну личне конфликте) али и одсуство културе повјерења и заступања. 

И за др. Ханс-Аким Рола, експерта ЕУПАР-а „системи оцјењивања су важни инструменти који требају да осигурају развој професионалне и одговорне државне службе засноване на принципу мериторности”. Према његовим ријечима,  систем оцјењивања мора бити праћен и измјењен уколико постоји потреба за тим.

Управљање учинком, сматра експерт ЕУПАР-а Грегор Вирант, не подразумијева само оцјењивање. Оно се састоји од селекције запослених на основу компетенција, развоја компетенција запослених, дефиниције индивидуалних улога, дефиниције очекивања према сарадницима, организација посла, мотивације, побољшања задовољства на раду, евалуације, оцјене.

Циљ округлог стола био је упознавање са савременим токовима у управљању учинком у европским земљама, како би се унаприједили постојећи системи управљања учинком у структурама државне службе БиХ и побољшала ефикасност, ефективност и одговорност у раду органа државне управе. Представљени су трендови и изазови у управљању учинком у земљама ЕУ са посебним освртом на искуство Словеније, као и искуства транзиционих земаља. Ово је била и прилика за представљање нацрта анализе стања о управљању учинком у структурама државне службе БиХ.   

Округлом столу присуствовали су представници Канцеларије координатора за реформу јавне управе, Министарства правде БиХ, министарства финансија, агенција за државну службу, Савјета министара БиХ, федералних министарстава и министарстава и агенција за државну управу Републике Српске и Брчко Дистрикта те представници међународних организација (Европска комисија, УНДП, СИГМА, ДФИД).  Вриједност пројекта, који се финансира из Фонда за реформу јавне управе у БиХ,  је 760.383,00 КМ.