Фена: У Босни и Херцеговини постоје стратегије у области образовања, али је проблем што се оне не проводе у пракси, оцијењено је данас у Сарајеву на засједању радне групе &qуот;Образовање, млади и информационе технологије&qуот;.Ријеч је о другом засједању ове радне групе, које је одржано у оквиру пројекта "Конвент о Европској унији у БиХ".

– БиХ није довољно направила у провођењу стратегија образовања, те на плану улагања у образовање, рекао је директор Омладинске информативне агенције (ОИА) Јан Златан Куленовић.

Он је казао да се након прегледа генералног стања у  области образованости грађана БиХ поставља питање да ли БиХ има адекватан образовни систем и да ли такав систем одговара развоју земље.

Наиме, свега пет посто радне снаге у БиХ има високо образовање, а више од 23 посто становништва не завршава ни средњу школу.

– Уколико имате 700.000 неписмених и добар дио популације који имају само основну школу, питање је како они могу утјецати на бољи развој земље, навео је Куленовић.

Он истиче да БиХ спада у групу посљедњих шест земаља када је ријеч о реформи образовања, а што је оцијењено на министарској конференцији која је одржана у прољеће ове године у Белгији.

Наша земља је у рангу с Азербејџаном, Арменијом, Албанијом, Молдавијом и Украјином.

Куленовић је мишљења да се у БиХ не могу квалитетно ријешити проблеми у образовању све док између осталог постоји 14 различитих институција у овој области на врло малом простору.

Засједање радне групе "Образовање, млади и информационе технологије" организирао је Европски истраживачки центар, у сарадњи с Дирекцијом за европске интеграције БиХ.