Број пројекта: | 01-07-132/08 | |||
---|---|---|---|---|
Име пројекта: | Израда и успостављање оквира интероперабилности и стандарда за размјену података | |||
Кратак опис: |
Општи циљ: Општи циљ пројекта је: стварање и усвајање оквира интероперабилноти за јавну управу у Босни и Херцеговини и на свим нивоима. Сврха пројекта: • развој документа Оквир интероперабилности е-Владе за јавну управу у БиХ (ОИБиХ), потпуно у складу с Оквиром интероперабилности ЕУ (ЕОИ). ОИБиХ треба дефинисати аспекте оперативне, семантичке и техничке интероперабилности те дефинисати заједничке и отворене стандарде за размјену података и дефиницију метаподатака базирано на XML-у • развој заједничких стандарда за архитектуру и развој апликација у јавној управи • развој стратегије јавних регистара и развој регистара Кратак опис: Пројект се састоји од пет компоненти: Компонента 1 Прва компонента пројекта се бави развојем оквира интероперабилности е-Владе за БиХ (ОИБиХ). Документ ОИБиХ мора укључивати аспекте организационе, семантичке и техничке интероперабилности за апликације и информационе системе у јавној управи у Босни и Херцеговини, покривајући све нивое власти. Компонента 2 Друга компонента пројекта је усмјерена на развој стандарда и смјерница за размјену података и дијељење метаподатака, базирано на отвореним стандардима (XML). Пројекат треба створити прву верзију рјечника података који се састоји од XML шема и дефинисати смјернице и политике за њихово периодично ажурирање и ревизију. Компонента 3 Трећа компонента пројекта се бави развојем стандарда за архитектуру система и развој апликација. Стандарди би требали бити базирани на најбољим међународним праксама и дефинисати не само опште захтјеве, него и специфичне аспекте релевантне за уговарање развоја ИС (захтјеви пројекта ИС, услови за извођаче, тестирање, прихватање, одржавање, унапређење, итд.). Компонента 4 Четврта компонента тежи прегледу постојећих дјелимичних електронских регистара, предлажући оптимална рјешења за њихову хармонизацију и међусобно повезивање и уједначавајући имплементацију код органа јавне управе гдје је то потребно. На бази тога пројекат ће предложити приоритете за имлплементацију јавних регистара. Компонента 5 Пета компонента пројекта се односи на тестирање оквира интероперабилности и анализу развијених стандарда. |
|||
Област пројекта: | Информационе технологије | |||
Уговорни орган: | Канцеларија координатора за реформу јавне управе | |||
Организација, извођач, имплементатор: | Инфо Дом д.о.о. Загреб | |||
Корисник пројекта: |
Циљне групе пројекта ће бити владе ентитета, Влада Брчко дистрикта БиХ, Савјет министара БиХ те органи јавне управе на свим нивоима власти.
|
|||
Географско подручје које пројекат покрива/локација: | Пројекат се односи на цијелу територију БиХ, оба ентитета и Брчко дистрикт БиХ. | |||
Статус имплементације: | Заврсен | |||
Трајање пројекта: | 23. мај 2011. – 23. мај 2012. (Пројекат продужен за период од 5 мјесеци до 31.10.2012.) | |||
Укупан уговорени буџет без ПДВ-а (u KM) : |
163.736,00 KM |
|||
Уговорени буџет по годинама имплементације без ПДВ-а (u KM): | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 |
81.868,00 | 81.868,00 | |||
Контакт особа за пројекат: | Слађана Шкрба, стручна савјетница за област информационе технологије, Вразова 9, Сарајево, тел. 033-565-780, фаx: 033-565-761, e-mail:Sladjana.Skrba@parco.gov.ba |