Савјет министара БиХ на 145. сједници која је одржана у четвртак, 10. марта усвојило је извјештај о раду Канцеларије координатора за реформу јавне управе у БиХ за 2010. годину.

 У извјештају се, између осталог, наводи да су током 2010. године активности Канцеларије биле фокусиране на припрему нацрта ревидираног Акционог плана 1 (АП1), те стварање основа за израду Акционог плана 2 (АП2). Као резултат тога, након скоро годину дана откако је донесен закључак да се изврши анализа постојећег Акционог плана 1 Стратегије реформе јавне управе и након великог броја одржаних састанака надзорних тимова, координатора и експерата у овим областима Канцеларија координатора направила је ревидирани Акциони план за свих шест реформских области са прецизним циљевима, активностима, органима који су задужени за имплементацију и роковима за провођење појединих мјера Нацрт ревидираног Акционог плана у децембру 2010. године презентован је члановима надзорних тимова, ентитетским и координатору Брчко дистрикта БиХ, те представнику Делегације Европске уније у БиХ. Ревидирани Акциони план 1 је документ који ће убрзати процес реформе јавне управе и допринијети да се брже испуне услови који се траже од бх. администрације у процесу придруживања Европској унији. Новим мјерама и активностима које институције управе у БиХ требају провести до 2014. године, јавна администрација у нашој земљи бит ће додатно ојачана и приближена грађанима, те пословној заједници. Такођер је сачињен и сет докумената потребних за припрему Акционог плана 2 реформе јавне управе.

У извјештају о раду Канцеларије за протеклу годину наведено је да се проведба мјера из Акционог плана 1 у готово свим реформским областима одвијала равомјерно на сва четири управна нивоа те да су институције управе у БиХ до 31.12. 20101. године испуниле 48,64 одсто мјера.

Имплементација пројеката за реформу који се финансирају из Фонда за реформу јавне управе настављена је и током 2010. године. Три пројекта су завршена, шест је у фази имплементације, три пројекта су у процедури јавне набавке, док је у току припрема једног пројектног задатка. Припремљен је и низ нових пројектних идеја у реформским областима везаним за реализацију мјера из Акционог плана 1. У припреми је документација за нове пројекте који би требали омогућити испуњење мјера из Акционог плана 1.

Канцеларија координатора у прошлој години интензивно је наставио сарадњу са ентитетским координаторима и координатором Брчко дистрикта БиХ. Током 2010. године координаторица за реформу јавне управе у БиХ одржала је четири састанка координатора за реформу јавне управе из Федерације БиХ, Републике Српске и Брчко дистрикта БиХ. На састанцима је између осталог договорено утврђивање приоритета у свих шест реформских области, подржано јачање Канцеларије и позиције ентитетских координатора, подржано привлачење нових донатора, расправљано о секторском приступу као и о методолошком приступу за израду АП 2 и заједничкој платформи. Координатори су такођер учествовали и у раду Управног одбора Фонда за реформу јавне управе судјелујући у доношењу одлука овог Одбора, а које се, прије свега, односе на реализациију пројеката из реформских области.

Додатно, у прошлој години фокус рада Канцеларије координатора био је и на организацији и координирању рада надзорних тимова у шест реформских области, који у складу са Заједничком платформом о принципима и начину имплементације АП 1 имају одговорност за надзор над оперативним провођењем мјера из АП 1, мјесечно извјештавање управног нивоа о провођењу мјера из АП 1, утврђивање приоритета у реформској области, усаглашавање индикатора прогреса, иницирање и предлагање пројектних приједлога, надзору над радом имлементацијских тимова као и за осигурање благовременог провођења мјера из АП 1.

У прошлој години савјетници за реформу јавне управе из Канцеларије координатора одржали су укупно 32 састанка са надзорним тимовима из свих 6 реформских области. Да би осигурао што ефикаснију координацију процеса реформе јавне управе Канцеларије је почетком године припремила Информацију о раду надзорних тимова за 2009., у којој је дат кратак преглед активности сваког надзорног тима, запажања везана за њихов досадашњи рад, те препоруке за будући рад. Информација о раду надзорних тимова презентована је координаторима за реформу јавне управе Федерације БиХ, Републике Српске и Брчко дисктрикта БиХ.

Додатно, како би ефикасност рада координацијских механизама била побољшана, а што је и превиђено Заједничком платформом о принципима и начину имплементације Акционог плана 1, Канцеларија је почела и анализу координације и комуникације у структурама за проведбу Акционог плана 1 коју поред Канцеларије координатора за реформу јавне управе чине и ентитетски координатори и координатор Брчко дистрикта БиХ, те надзорни и имплементацијски тимови у реформским областима.

Анализа функционирања и јачање механизама координације, управљање Фондом за РЈУ и анимирање нових донатора биле су такођер важне активности током године. Канцеларија координатора је у 2010. била ангажирана на тражењу нових донатора те је Министарство вањских послова Краљевине Норвешке најавило је да ће у периоду од 2011.-2013. године дати подршку реформи јавне, а представници SIDA-e су изразили спремност да и даље подржавају процес реформе јавне управе кроз сарадњу с Канцеларијом координатора. Како би се омогућило несметано и сигурно финансирање одобрених пројеката и у 2011., канцеларија је у мају прошле године покренула процедуру измјене Меморандума о разумјевању за успостављање Фонда за РЈУ (Меморандум) које су резултирале Анексом II меморандума који је потписан у  јесен 2010.

Државна координаторица за реформу јавне управе у БиХ на позив Делегације Европске уније у БиХ у октобру је присуствовала редовном састанку амбасадора Европске уније на којем је говорила о досадашњим резултатима у процесу реформе јавне управе и изазовима који су пред Канцеларијом. Дискусија амбасадора Европске уније отворила је питање финансирања реформе јавне управе у будућности те ефеката досадашњих реформских активности.

Канцеларија  координатора почела је и процес мониторинга пројеката који су финансирани из Фонда за РЈУ, а што је један од резултата рада техничке помоћи Канцеларији.

 Током 2010. године настављена је реализација пројекта „Јачање БиХ капацитета за стратешко планирање и развијање политика дјеловања – SPPD“  за чије праћење, усмјесравање и извјештавање Савјета министара БИХ о његовој реализацији је задужена Канцеларија координатора за реформу јавне управе.

Савјет министара БиХ је усвојило трећи и четврти полугодишњи извјештај о појектној реализацији. Напоемене ради, Потписивањем Меморандума о разумијевању између UNDP и корисника пројекта, од марта траје проведба SPPD-aу три нова сектора: пољопривреда, социјална заштита, те мала и средња предузећа.

Од марта прошле године Канцеларија координатора ангажирана је на увођењу секторског приступа у планирању предприступне помоћи Босни и Херцеговини. Наиме, сектор реформе јавне управе је заједно са сектором правде на темељу досадашњих добрих искустава, био је одабран као пилот пројект за увођење новог приступа узевши у обзир чињеницу да добрим дијелом задовољава захтјеве из постављених пет компоненти које се односе на управљање и механизме координације, сегменте из дијела политика и стратегија, питања везана за средњорочну перспективу и секторски буџет, захтјеване институционалне капацитете, те постојање система за праћење учинка

Представници Уреда Одлуком Савјета министара БиХ именовани су у радне групе за европске интеграције чији је дјелокруг рада координација активности везаних за процес европских интеграција, координација и праћење испуњавања уговорних обавеза из привременог споразума о стабилизацији и придруживању, кроз рад у пододборима и на састанцима РПМ, као и координација и праћење извршавања мјера из Европског партнерства, координација процеса усклађивања правног система са ацqуис и друге активности. Радне групе су задужене за припрему извјештаја за Делегацију БиХ у привременим одборима Европске заједнице и БиХ. У извјештају је констатирано да је Уред и у 2010. наставио сарадњу с Дирекцијом за европске интеграције и Дирекцијом за економско планирање, како о теми активности на реформи хоризонталних управних капацитета (АП1) тако и о припреми плана секторских реформи. Представници Канцеларије учествовали су на састанцима структура за проведбу Споразума о стабилизацији и придруживању, као и других радних тијела која се тичу питања реформе јавне управе.

 С циљем унапређења координације и наставка провођења процеса реформе јавне управе Уред координатора у будућности ће, између осталог, интензивно радити на осигурању нових средстава за Фонд за реформу јавне управе, радити на изградњи капацитета и обуци представника имплементацијских и надзорних структура за проведбу реформе јавне управе у подручју развоја и припреме пројеката, мониторинга и извјештавања, јачати механизме координације између координатора за реформу јавне управе на сва четири управна нивоа, а током ове године Уред ће ревидирани Акциони план 1 доставити Вијећу министара БиХ, владама Федерације БиХ и републике Српске и Влади Брчко дистрикта с циљем његовог усвајања и даље проведбе реформе.

Канцеларија координатора уз помоћ Тима техничке помоћи заједно са координаторима за реформу јавне управе из ФБиХ, РС-а и Брчко дистрикта радит ће на припреми другог Акционог плана „Стварање основа за одрживи развој капацитета управе по секторима" чиме се испуњавају обавезе предвиђене Стратегијом за реформу јавне управе. Комплетан Извјештај о раду Канцеларије координатора за 2010. годину можете видјети овдје .