Федерално министарство правде донијело је нови Правилник о јединственом управном мјесту у Федерацији Босне и Херцеговине. Овај акт означава јасно опредјељење Министарства и Владе ФБиХ за изградњу културе пружања услуга у јавној управи оријентисаној према кориснику.
Јединствено управно мјесто јесте физичка или електронска локација, односно “тачка контакта” на коме се на једном мјесту омогућава поступање једног или више органа ради остваривања неког права странке. Таква “тачка контакта” подразумијева обједињавање управних поступака који се односе на исту животну ситуацију – догађај (нпр. рођење дјетета) или који се рјешавају на основу истих доказа (нпр. право на новчану социјалну помоћ). Међутим, она може обухватати пружање различитих услуга на једном мјесту као што су: плаћање пореза и такси, подношење апликације за подстицаје, прибављање извода из службених евиденција, информисање о правима и услугама и слично. Идеја је да се корисницима омогући прибављање различитих докумената и вођење поступака на истом мјесту, што процес чини ефикаснијим и једноставнијим.
Правилником, који је сачињен кроз сарадњу радне групе Федералног министарства правде и УСАИД-овог Пројекта Е-управе, дефинисани су и услови и критерији којим се требају водити надлежни органи приликом успостављања и функционисања јединственог управног мјеста.
(Преузето са њузлетера УСАИД пројекат Е-управе)