У оквиру пројекта "Израда оквира интероперабилности и стандарда за размјену података", финансираног из Фонда за реформу јавне управе, у сриједу, 28.09.2011. године ,у просторијама Канцеларије координатора у Сарајеву одржане су консултације са представницима институција са нивоа Савјета министара БиХ и Федерације БиХ, обухваћених овим пројектом. Састанке је организовалаканцеларија координатора, у сарадњи са имплементатором пројекта, фирмом Инфодом д.о.о. из Загреба.

Реализација поменутог пројекта почела је 23.05.2011. године, са роком реализације од годину дана. Корисници пројекта су Савјет министара БиХ, Влада Федерације БиХ, Влада Републике Српске и Влада бРчко дистрикта БиХ. Главни цииљеви овог пројекта су:

  • Повезивање и нижи трошкови институција јавне управе,
  • Хармоничан и синхронизован ИКТ развој у институцијама јавне управе,
  • Брже и ефикасније услуживање грађана и привредних субјеката кроз електронске услуге,
  • Прецизније и брже одлучивање на темељу квалитетних информација,
  • Судјеловање у стратешком развоју БиХ кроз подстицање електронског пословања.

 

Настављајући праксу консултација са корисницима пројекта, и на трагу претходно одржаних састанака у Брчком и Бањој Луци, позвани су представници Надзорног тима за област Информационе технологије, имплементационог тима овог пројекта, те представници кључних институција обухваћених пројектом. Тако су састанцима присуствовали представници Генералног секретаријата Савјета министара БиХ, Министарства правде БиХ, Министарства финансија и трезора БиХ и Министарства комуникација и транспорта БиХ, те представници Генералног секретаријата Владе ФБиХ, Министарства финансија ФБиХ, Порезне управе ФБиХ, Министарства правде ФБиХ и Завода за информатику и статистику Кантона Сарајево.

Сврха састанака била је повећање институционалног капацитета за прихватање оквира интероперабилности те за имплементацију овог пројекта на нивоима Савјета министара БиХ и Владе Федерације БиХ. Поред тога, састанци су замишљени и као механизам консултација са корисницима и прикупљања неопходних информација за даље активности пројекта.

 

У складу са тим, представници имплементатора пројекта присутнима су презентовали пројекат, његове циљеве, активности и њихову динамику, са освртом на резултате и ефекте који се од њега очекују. Кроз дискусију, прикупљене су информације о питањима битним за успјешно планирање и имплементацију пројектних активности. Нека од дискутованих питања тицала су се надлежности за интероперабилност, имплеметације препорука из Европског Оквира Интероперабилности (ЕИФ), приоритетних е-Услуга, јавних регистара, информационих система, корисника, правног оквира који регулише интероперабилност итд.

Поред прикупљених корисних информација, корисници су упознати са детаљима пројекта и успостављени су контакти између њих и имплементатора пројекта, што би требало резултовати унапријеђеном сарадњом, већом укљученошћу представника институција свих нивоа у пројектне активности, те, у крајњој линији, створити основу за успјешну имплементацију и, нарочито, одрживост резултата пројекта "Израда и успостављање оквира интеропреабилности и стандарда за размјену података".