Е-капија: Агенција PRIME Communications је спровела истраживање о друштвено одговорном пословању у БиХ које је презентовано на трећем Сарајево PR Open-у, једнодневној конференцији о односима с јавношћу.
У истраживању је учествовало више од 30 представника угледних компанија као што су Мерkатор, P&;G, Босналијек, ФДС, АСА Превент, Pro Credit bank, UniCredit банк, Виолета, Подравка, ОМВ, ББИ, Виа медиа, Посао.ба и многе друге, саопћено је из Агенције PRIME.
Поред мишљења представника компанија истраживање је спроведено и са преко тридесет новинара из медијских кућа са цијеле територије БиХ.
"Истраживање је урађено са представницима компанија у БиХ и са новинарима са циљем да се утврди да ли компаније у БиХ стратешки планирају друштвено одговорно пословање, да ли одвајају буџете за друштвено одговорне акције, које сегменте нарочито подржавају и да ли имају добре односе са представницима медија у комуницирању друштвено одговорних активности. Добивени подаци ће свакако бити добра полазишта за представнике компанија у БиХ за развијање стратегија ДОП-а у будућности, као и подстицај за друге компаније да се у овом сегменту што више активирају", истакла је Лејла Брчаниновић, PR директор агенције PRIME Communications.
На питање да ли су компаније у БиХ друштвено одговорне, 58 % представника компанија је одговорило да сматрају да су компаније у БиХ углавном неодговорне, 29 % сматра да су компаније углавном одговорне, док 13 % испитаника сматра да компаније у БиХ уопште нису одговорне, наводи се у саопћењу.
92% испитаника је навело да је друштвено одговорно пословање уврштено у годишње планове њихових компанија и да имају предвиђене буџете за реализацију одређених друштвено одговорних акција. Међутим и поред тога 87,5 % испитаника ипак је мишљења да су компаније у БиХ окупиране другим приоритетима и да ће много више времена требати да друштвено одговорно пословање заузме значајно мјесто у БиХ.
За новинаре су примјери у друштвено одговорном пословању оне компаније које су одговорне према запосленицима, затим оне које имају квалитетне производе и које послују у складу са корпоративним начелима. По мишљењу новинара компаније би требале улагати највише у образовање, затим у рјешавање социјалних проблема и екологију.
Представници компанија су препознали Фабрику духана Сарајево, БХ Телеkом и Босналијек као друштвено најодговорније али су при врху списка и М-тел, Raiffeisen банка и Подравка, док су новинари препознали Hypo Алпе Адриа Гроуп, ХТ Еронет и БХ Телеkом као друштвено најодговорније компаније у БиХ док за њима слиједе Босналијек, P&G и Авон.