E-kapija: Agencija PRIME Communications je sprovela istraživanje o društveno odgovornom poslovanju u BiH koje je prezentovano na trećem Sarajevo PR Open-u, jednodnevnoj konferenciji o odnosima s javnošću.

U istraživanju je učestvovalo više od 30 predstavnika uglednih kompanija kao što su Mercator, P&G, Bosnalijek, FDS, ASA Prevent, Pro Credit bank, UniCredit bank, Violeta, Podravka, OMV, BBI, Via media, Posao.ba i mnoge druge, saopćeno je iz Agencije PRIME.

Pored mišljenja predstavnika kompanija istraživanje je sprovedeno i sa preko trideset novinara iz medijskih kuća sa cijele teritorije BiH.

"Istraživanje je urađeno sa predstavnicima kompanija u BiH i sa novinarima sa ciljem da se utvrdi da li kompanije u BiH strateški planiraju društveno odgovorno poslovanje, da li odvajaju budžete za društveno odgovorne akcije, koje segmente naročito podržavaju i da li imaju dobre odnose sa predstavnicima medija u komuniciranju društveno odgovornih aktivnosti. Dobiveni podaci će svakako biti dobra polazišta za predstavnike kompanija u BiH za razvijanje strategija DOP-a u budućnosti, kao i podsticaj za druge kompanije da se u ovom segmentu što više aktiviraju“, istakla je Lejla Brčaninović, PR direktor agencije PRIME Communications.

Na pitanje da li su kompanije u BiH društveno odgovorne, 58 % predstavnika kompanija je odgovorilo da smatraju da su kompanije u BiH uglavnom neodgovorne, 29 % smatra da su kompanije uglavnom odgovorne, dok 13 % ispitanika smatra da kompanije u BiH uopšte nisu odgovorne, navodi se u saopćenju.

92% ispitanika je navelo da je društveno odgovorno poslovanje uvršteno u godišnje planove njihovih kompanija i da imaju predviđene budžete za realizaciju određenih društveno odgovornih akcija. Međutim i pored toga 87,5 % ispitanika ipak je mišljenja da su kompanije u BiH okupirane drugim prioritetima i da će mnogo više vremena trebati da društveno odgovorno poslovanje zauzme značajno mjesto u BiH.

Za novinare su primjeri u društveno odgovornom poslovanju one kompanije koje su odgovorne prema zaposlenicima, zatim one koje imaju kvalitetne proizvode i koje posluju u skladu sa korporativnim načelima. Po mišljenju novinara kompanije bi trebale ulagati najviše u obrazovanje, zatim u rješavanje socijalnih problema i ekologiju.

Predstavnici kompanija su prepoznali Fabriku duhana Sarajevo, BH Telecom i Bosnalijek kao društveno najodgovornije ali su pri vrhu spiska i M-tel, Raiffeisen banka i Podravka, dok su novinari prepoznali Hypo Alpe Adria Group, HT Eronet i BH Telecom kao društveno najodgovornije kompanije u BiH dok za njima slijede Bosnalijek, P&G i Avon.