Дневни аваз: Удружења потрошача у БиХ упозоравају на честу појаву да трговци купце варају неистицањем тачних цијена производа.
Иако је Законом о заштити потрошача БиХ продајна цијена производа и услуга коначна у коју су укључени сви порези, доприноси и таксе, трговци у рекламама истичу цијене без ПДВ-а, а готово по правилу, ознака "плус ПДВ" штампана је ситнијим словима које купац лако може превидјети, преноси портал екапија.
"То је заваравање потрошача. Управо радимо једну анализу ситуације како бисмо такве случајеве могли прослиједити надлежним инспекцијама", каже за "Дневни аваз" Љубо Јањић, предсједник Удружења потрошача "Плава сфера" из Бања Луке.
Он објашњава да према истом закону, цијена мора бити истакнута на производу, полици на којој стоји, те чак и на производу у излогу, што у великом броју случајева није пракса.
Да се ради о превари потрошача, мишљења је и Месуд Лакота, секретар Удружења за заштиту интереса потрошача Кантона Сарајево.
"Осим тога, трговци користе многе друге трикове. Напримјер, истакну цијену навелико. Имамо много реагирања на величину цијена које се не могу прочитати, које су непрепознатљиве", каже Лакота.
Позивајући потрошаче на опрез, наводи још један примјер преваре. То је да уз цијену производа који се продаје на вагу, нема јединице мјере па се купац, мислећи да се ради о килограму, на каси увјери да се она односи на мању грамажу.