Dnevni avaz: Udruženja potrošača u BiH upozoravaju na čestu pojavu da trgovci kupce varaju neisticanjem tačnih cijena proizvoda. Iako je Zakonom o zaštiti potrošača BiH prodajna cijena proizvoda i usluga konačna u koju su uključeni svi porezi, doprinosi i takse, trgovci u reklamama ističu cijene bez PDV-a, a gotovo po pravilu, oznaka "plus PDV" štampana je sitnijim slovima koje kupac lako može previdjeti.

"To je zavaravanje potrošača. Upravo radimo jednu analizu situacije kako bismo takve slučajeve mogli proslijediti nadležnim inspekcijama", kaže za "Dnevni avaz" Ljubo Janjić, predsjednik Udruženja potrošača "Plava sfera" iz Banja Luke.

On objašnjava da prema istom zakonu, cijena mora biti istaknuta na proizvodu, polici na kojoj stoji, te čak i na proizvodu u izlogu, što u velikom broju slučajeva nije praksa.

Da se radi o prevari potrošača, mišljenja je i Mesud Lakota, sekretar Udruženja za zaštitu interesa potrošača Kantona Sarajevo.

Osim toga, trgovci koriste mnoge druge trikove. Naprimjer, istaknu cijenu naveliko. Imamo mnogo reagiranja na veličinu cijena koje se ne mogu pročitati, koje su neprepoznatljive", kaže Lakota.

Pozivajući potrošače na oprez, navodi još jedan primjer prevare. To je da uz cijenu proizvoda koji se prodaje na vagu, nema jedinice mjere pa se kupac, misleći da se radi o kilogramu, na kasi uvjeri da se ona odnosi na manju gramažu.