Будући да јавне набавке представљају кључну економску активност влада, те да су међународни напори да се подржи реформа јавних набавки углавном били фокусирани на промоцију конкуренцијског јавног надметања, са циљем да осигурају фер селекцију добављача Савјет Организације за економску сарадњу и развој (OECD) дало је препоруке за побољшање интегритета у јавним набавкама.
Препоруке Савјетаа дају доносиоцима политика Принципе за побољшање интегритета кроз цјелокупни циклус јавних набавки,узимајући у обзир међународно право, као и национално право и организационе структуре држава чланица.
Обзиром да је заједнички интерес земаља чланица очување интегритета кроз цијели циклус јавних набавки, почевши од процјене потреба, до управљања уговором и плаћања, Савјет је израдило сљедеће препоруке:
- Да државе чланице подузму одговарајуће кораке да развију и имплементирају одговарајуће оквире политика за побољшање интегритета кроз цјелокупни циклус јавних набавки, од процјене потреба, до управљања уговором и плаћања
- Да у развоју политике за побољшање интегритета у јавним набавкама, земље чланице узму у обзир принципе који су садржани у Анексу ових Препорука, и који чини њихов саставни дио
- Да земље чланице дистрибуирају ове принципе и у приватном сектору, који игра кључну улогу у достављању робе и услуга за јавну службу
Принципи које садрже ове Препоруке базирани су на примјени елемената добре управе, како би се побољшао интегритет у јавним набавкама. Они укључују елементе транспарентности, доброг управљања, превенцију недоличног понашања, као и одговорност и контролу. Важан аспект интегритета у јавним набавкама јесте свеобухватна обавеза да се потенцијални добављачи и уговарачи третирају на једнакој основи.
У Препоруци је такође наглашено да би Владе требале приопћити јавно информације о кључним одредбама великих уговора организацијама цивилних друштава, медијима и широј јавности. Такођер, владе би требале осигурати да селекција и именовање службеника укључених у јавне набавке буде заснована на вриједностима и принципима, нарочито интегритета и заслуга.
Како би се комплетирали ови традиционални механизми одговорности, владе би требале узети у разматрање укључење представника из организација цивилних друштава, и шире јавно надзирање јавних набавки веће вриједности или комплексних јавних набавки, које прати значајан ризик од неправилног управљања и корупције. Цјелокупан документ Препоруке Савјета OECD-а за побољшање интегритета у јавним набавкама можете пронаћи овдје.