Stratesko planiranje

1. Унапређење дугорочног, средњорочног и годишњег планирања рада Савјета министара/влада и повезивање са програмским буџетирањем и процесом европских интеграција
2. Јачање кадровских капацитета министарстава и других институција Савјета министара/влада
3. Унапређење система доношења одлука на основу доказа-унапређење процјене утицаја прописа
4. Унапређење процеса јавних консултација и осигурање укључености јавности у процес креирања политика
5. Унапређење сарадње извршне и законодавне власти у процесу планирања и доношења полтика

Израда политика и координација су међу кључним функцијама јавне управе којима се осигурава одговорно и ефективно управљање јавним пословима. Управљање јавним пословима врши се кроз систем развоја и провођења политика који треба обезбиједити информисано, инклузивно и транспарентно доношење одлука у најбољем интересу грађана и укупног економског и социјалног развоја.

Стратешким оквиром за реформу јавне управе у БиХ 2018-2027. и ревидираним акционим планом за реформу јавне управе кроз пет међусобно повезаних области/мјера су дефинисани кључни реформски захтјеви  у овој рефорсмкој области засновани на Принципима јавне управе и они обухватају:

  • успостављање/унапређење функције координације садржаја приједлога политика на свим управним нивоима и јачање институционалних и административних капацитета за провођење наведене функције, чиме би се осигурало да приједлози политика који се достављају Савјету министара/владама на усвајање буду добро припремљени и усклађени са приоритетима Савјета министара/влада.
  • унапређење система стратешког, средњорочног и годишњег планирања усклађеног са планирањем буџета и процесом европских интеграција, као и на јачање организационих и људских капацитета за ефикасно провођење политика у органима управе на свим управним нивоима. Како би се успоставио ефикасан и функционалан систем планирања предвиђене су активности усмјерене на развој/унапређење правног оквира који уређује систем стратешког планирања (дугорочно, средњорочно и годишње планирање), на развој/унапређење методолошког оквира за секторско планирање, јачање капацитета за имплементацију система стратешког планирања  и јачање информатичке подршке процесу стратешког планирања на свим управним нивоима.
  • унапређења система доношења политика на основу доказа. Планиране су активности на развоју/унапређењу методолошког оквира за процјену утицаја прописа и јачању аналитичких капацитета на свим управним нивоима кроз побољшану примјену аналитичких алата, што ће доносиоцима политика омогућити адекватно информисање о могућим опцијама и избору инструмента регулисања, утицају прописа и политика или о потребним средствима за провођење како би се могли опредијелити за одговарајуће рјешење. Планирана је активност на изради и имплементацији информационог система за подршку изради прописа који би допринијео бољој стандардизацији, транспарентности, ефикасности и учинковитости процеса израде прописа.  Биће пружена подршка успостављању база свих правних прописа усвојених од стране органа власти на сваком управном нивоу, што би омогућило бесплатан приступ грађанима свим законима и подзаконским актима, укључујући и пречишћене текстове.
  • унапређење процеса јавних консултација у изради јавних политика, прописа и других општих аката на свим управним нивоима кроз ревидирање правног оквира којим се регулише област јавних консултација и учешћа јавности и кроз успостављање/унапређење портала за е-консултације. Тиме ће се омогућити веће учешће јавности у фазама планирања, развоја и праћења провођења политика.
  • унапређење сарадње између извршних и законодавних органа на свим управним нивоима ради боље координације планирања и доношења политика и прописа.