Представнички дом Парламентарне скупштине БиХ на сједници одржаној 7. и 8. октобра октобра ове године разматрао је Годишњи извјештај о напретку провођења Акционог плана 1 Стратегије реформе јавне управе у БиХ за 2007. годину те затражио од институција и органа управе на нивоима обухваћеним Стратегијом виши степен сарадње и одговорности у провођењу реформских мјера, размјени и достављању информација.
Са 28 гласова за и шест суздржаних посланици су подржали закључак Уставно-правне комисије којим се иницира одржавање сједнице Координационог одбора за економски развој и европске интеграције са циљем превазилажења идентификованих проблема, осигурања даљег координисаног приступа и наставка политичке подршке провођењу реформских мјера.
Посланици су сагласни да је неопходно ојачати позицију и улогу координатора за реформу јавне управе, посебно координатора Владе ФБиХ и Владе РС и унаприједити координацију осталих структура за имплементацију мјера и активности из Акционог плана 1, те развијати механизме координације и консултација органа управе свих нивоа ради усаглашеног дјеловања према донаторима и ефикаснијег кориштења донаторске помоћи.
Говорећи о Годишњем извјештају о реализацији Акционог плана 1 Стратегије реформе јавне управе Невенка Савић, државни координатор за реформу јавне управе је нагласила да је то био први званичан преглед напретка у шест реформских области (људски потенцијали, јавне финансије, израда законских прописа, управни поступак, информационе технологије и институционална комуникација), документован доказима о испуњењу мјера.
„Циљ реформисане управе је да грађанима пружи квалитетније услуге уз мање трошкова, да послује на основу транспаретних и отворених процедура, те испуни све услове постављене европским интеграцијама како би био омогућен континуирани и одрживи друштвено – економски развој“, казала је Савић.
Канцeлaрија координатора је прва домаћа институција којој је повјерено оперативно управљање Фондом, тачније донаторским новцем, а ради се о 4,5 милиона еура намјењених за имплементацију пројеката из оквира Акционог плана 1.
„УО Фонда до сада је одобрио финансирање шест пројеката за реализацију мјера АП1 које је припремилa Канцeлaрија координатора, а чија је укупна процијењена вриједност два милиона и 786.000 КМ“, казала је Савић те напоменула да је Канцeлaрија већ доставилa и други квартални извјештај у овој години који је Савјет министара БиХ усвојио, а у процесу је прикупљање података и за извјештајни период 1.07 – 30.09. 2008.
Реформа јавне управе у БиХ темељи се на кључним документима: Стратегија реформе јавне управе у БиХ и Акциони план 1 уз Стратегију реформе јавне управе у БиХ.
Стратегија реформе јавне управе је свеобухватан и универзалан документ, фокусиран на унапређење општих управних капацитета, тачније начина на који је државна управа организована, како креира политике, сачињава и извршава буџет, запошљава и обучава кадрове. Акциони план 1 представља операционализацију Стратегије, и доноси конкретне активности и мјере за имплементацију. Реформа јавне управе подразумијева реформу државне службе у централним управама на нивоу БиХ, ентитета и Брчко дистрикта БиХ, са индиректним утицајем на ниже управне нивое, а никако реформу цијелог јавног сектора. Оваква реформа предуслов је за интеграцију БиХ у Европску унију, која управне капацитете способне за провођење правног наслијеђа Уније (acquis communautaire) сматра једним од најважнијих критерија за чланство.