Међувладини преговори о развојној сарадњи између Босне и Херцеговине и Савезне Републике Њемачке, одржани су 7. новембра 2024. године у Берлину.
У делегацији БиХ су, уз представнике Министарства спољних послова БиХ који су предводили делегацију, били и представници Министарства спољне трговине и економских односа, Министарства финансија и трезора, Министарства цивилних послова, те Канцеларије координатора за реформу јавне управе, као и представници институција Федерације БиХ.
Билатерални односи између БиХ и СР Њемачке развијани кроз деценије сарадње, доказ су заједничке преданости развоју, просперитету и стабилности, посебно у времену када се суочавамо с глобалним изазовима, од учинака климатских промјена до привредног опоравка и реформе управљања
Током преговора СР Њемачка изразила је спремност да кроз развојну сарадњу настави подршку развоју БиХ, те се обавезала да ће Босни и Херцеговини осигурати нови износ од 157.7 милиона еура за билатералну техничку и финансијску сарадњу за период 2024-2025.
Кроз ову сарадњу имплементират ће се регионални пројекти који доприносе разним секторским развојним иницијативама везаним за приступ БиХ у ЕУ.
Испред Канцеларије координатора за реформу јавне управе на преговорима су учествовале Амира Машовић, замјеница координатора и Анета Раић, шефица Јединице за донаторску координацију, финансије, надзор и евалуацију.
Прије свега искористиле су прилику да се у име Канцеларије координатора за реформу јавне управе захвале Влади Савезне Републике Њемачке на досадашњој помоћи која је била фокусирана и допринијела је развоју наших капацитета. Сарадња са Њемачком кроз „Програм јачања јавних институција“ који је имплементирао ГИЗ у периоду 2010-2020. године, а на основу Споразума о техничкој сарадњи између Босне и Херцеговине и Савезне Републике Њемачке из 1995.године, значајно је помогла процес реформе јавне управе у БиХ.
Како је дата сагласност за почетак преговора о приступању Босне и Херцеговине Европској унији, а узимајући у обзир да је реформа јавне управе дио „фундаментал фирст“ (кључних захтјева) и да се налази у Кластеру 1 (темељна питања) преговарачког процеса (отвара се први, а затвара задњи), истакнута је потреба за подршку у реализаци услова за приступање.
Једна од могућих активности би била подршка у имплементацији препорука Специјалне групе за реформу јавне управе (ПАР СГ), затим експертска/техничка подршка Канцеларији, као и подршка имплементацији дијела активности из цјелодржавног ПАР стратешког оквира 2018-2027 и припадајућег Ревидираног акционог плана у периоду 2025-2027. година.