Управни одбор Фонда за реформу јавне управе на сједници одржаној јучер у Сарајеву дао је сагласност на одлуке о додјели уговора за имплементацију четири пројекта из реформских области: Управљање људским потенцијалима, Управни поступци и управне услуге, Стратешко планирање, координација и израда политика и Е-управа.
Ради се о пројектима: „Обука запослених који обављају послове државне управе за примјену информационих технологија и рад на рачунару“, „Успостављање и/или јачање капацитета институције/а за контролу прописа и успостављање система редукције административних препрека“, "Јачање капацитета за стратешко планирање и развој политика – фаза II (СППД II)“ и „Имплементација заједничких сервиса за е-услуге“.
Пројекат „Успостављање и/или јачање капацитета институције/а за контролу прописа и успостављање система редукције административних препрека“ ће допринијети изградњи капацита запослених у државној служби на нивоу институција БиХ, РС, ФБиХ и БД БиХ кроз јачање њихових способности за припрему закона који ће спријечити стварање непотребних оптерећења за пословну заједницу и друштво у цјелини, а што укључује и прегледање одређеног дијела постојећег законодавства и у њему идентификовање и елиминација таквих терета. Унутар пројекта предвиђена је и реализација пилот пројеката процјене утицаја прописа и редукције административних препрека на нивоу институција БиХ, ФБиХ, РС и Брчко дистрикта БиХ. Директни корисници пројекта ће бити сви државни службеници који раде на припреми и прегледу прописа и пословима усклађивања прописа са прописима ЕУ на нивоу институција БиХ, ФБиХ, РС и БД БиХ.
Пројекат „Обука запослених који обављају послове државне управе за примјену информационих технологија и рад на рачунару“, се односи на пружање услуга обуке запослених у органима државне службе/управе, као и запосленика у јединицама локалне самоуправе који обављају послове из надлежности органа управе (матичне евиденције, област социјалне заштите, област борачко инвалидске заштите) за примјену и информационих технологија и кориштење рачунара по стандардизираном програму обуке и верификације стечених знања, који осигурава стицање цертификата за информатичку писменост који је признат на европском, односно међународном нивоу. Обуке су предвиђене за 1780 државних службеника/упосленика са сва четири управна нивоа у БиХ.
СППД II пројекат је настао из Стратегије реформе јавне управе БиХ и подржава увођење европских стандарда у администрацију Босне и Херцеговине. Омогућит ће министарствима и другим институцијама да развију организацијске, методолошке и људске ресурсе / капацитете за стратешко планирање и развој јавних политика. Стратешко планирање и развој јавних политика су кључни инструменти у свакој модерној јавној управи. Они помажу у дефинирању и одређивању приоритета везаних за изворе финансирања, те у припреми и имплементацији квалитетних јавних политика у свим областима, а посебно у оним које су везане за процесе придружења ЕУ. Потпуна имплементација СППД II пројекта директно доприноси постизању циљева из ревидираног Акционог плана 1 Стратегије реформе јавне управе у БиХ. Сврха пројекта „Имплементација заједничких сервиса за е-услуге“ је изградња и успостављање инфраструктуре потребне за ефикасну и рационалну имплементацију услуга управе, кроз јединствене тачке контакта и електронски. За сваки управни ниво, БиХ, ФБиХ, РС и БДБиХ, по један пилот пројекат израде трансанкцијске онлине услуге треба да се имплементира у потпуности, како би се показала употребљивост успостављење инфраструктуре. И имплементација овог пројекта је усмјерена према испуњавању укупних реформских приоритета, дефинисаних кроз Стратегију реформе јавне управе.