Савјет министара БиХ на јучер одржаној сједници усвојио је, између осталог, Полугодишњи извјештај о раду Канцеларије координатора за реформу јавне управе за период 1.1. – 30.6.2011. године и донијело Одлуку о усвајању Годишњег финансијског извјештаја Фонда за реформу јавне управе за 2010. годину.
У извјештају је констатирано да је Канцеларија у првој половини 2011. окончала активности на припреми Ревидираног Акционог плана 1 (РАП1), те је упутила овај документ Савјету министара БиХ, ентитетским владама и влади Брчко дистрикта БиХ на усвајање. Овај документ Савјет министара БиХ усвојио је на сједници одржаној 14. јуна 2011., Влада Федерације БиХ на сједници 24. аугуста, а Влада Републике Српске на сједници одржаној 1. септембра ове године. Очекује се да ће документ до краја септембра усвојити и Влада Брчко дистрикта БиХ.
Ревидираним АП 1 за свих шест реформских области (Управни поступак, Јавне финансије, Управљање људским потенцијалима, Израда политика и координацијски капацитети, Институционална комуникација, Информационе технологије), с прецизним циљевима, активностима и тијелима која су задужена за проведбу и роковима за провођење мјера до 2014. године, јавна администрација требала би бити ојачана, али и ближа грађанима и пословној заједници. Ревидирани АП 1 би требао убрзати процес реформе јавне управе и допринијети бржем испуњењу увјета који се траже од бх. администрације у процесу придруживања Европској унији. Ревидираним АП 1 реформа јавне управе се усмјерава на провођење конкретних мјера од којих ће директне користи имати грађани, пословни субјекти и друштво у цјелини. Планирано је увођење е-услуга, попут е-пореза на укупни приход грађана, е-регистрација возила и електронских увјерења о кретању. План предвиђа и успоставу јединствене базе података свих закона и подзаконских аката, којима ће грађани моћи слободно приступити. Мјере предвиђају и прилагођавање радног времена грађанима, увођење редовног мјерења задовољства корисника управних услуга тамо гдје се те услуге обављају.
Канцеларија је у првој половини 2011. радила на потицању проведбе мјера из АП 1. Укупни до сада остварени напредак у проведби реформе јавне управе у Босни и Херцеговини је приближно 50 %. Програмом рада Савјета министара БиХ за прву половину 2011. Канцеларија је имала планираних шест активности, од којих су четири испуњене. У првој половини 2011. године тежиште активности било је на организацији и координисању рада надзорних тимова у шест реформских области. Координацију и организацију рада надзорних тимова оперативно обављају савјетници за реформске области Канцеларије координатора који имају континуиране контакте с члановима надзорних тимова. У првој половини 2011. одржано је укупно десет (10) састанака надзорних тимова.
Пилот мониторинг извјештаји
Уз подршку пројекта техничке помоћи EUPAR припремљен је пилот мониторинг извјештај и други мониторинг извјештај за пројект „Развој система за управљање учинком у структурама државне службе у БиХ“, пилот мониторинг извјештај за пројект „Израда програма за побољшање квалитета управног одлучивања у БиХ“, те пилот извјештај о евалуацији пројекта „Обука службеника за односе с јавношћу“. У извјештају је наведено да је у току и мониторинг пројекта „Обука државних службеника за примјену информацијских технологија и рад на рачунарима“.
У извјештају је констатирано и то да су Савјет министара БиХ и Влада Брчко дистрикта издвојили су новац за подршку Фонду за реформу јавне управе из буџета, на иницијативу Уреда координатора. Ова иницијатива упућена је и ентитетским владама. Обавезе из Заједничке платформе о принципима и начину имплементације Акционог плана 1 Стратегије РЈУ извршавали су и имплементацијски тимови, који су укључени у оперативну проведбу пројеката.
Управни одбор Фонда за РЈУ одобрио је до сада укупно 14 пројеката од којих се 13 односе на сва четири управна нивоа, а пројект „Информацијски систем трезора Брчко дистрикта БиХ“ је индивидуални и односи се само на Брчко дистрикт. Од тога, четири су пројекта завршена, шест је у фази имплементације, три су у процедури јавне набавке, док је за један пројект у току припрема пројектног задатка. За имплементацију ових пројеката у 2010. години одобрено је укупно 9.980.025,88 КМ. Канцеларија координатора припремила је листу нових пројектних идеја и приједлога, за пројекте који ће бити кандидовани за финансирање из Фонда за реформу јавне управе.
И у првој половини године настављена је сарадња са донаторима. Шведска Сида је спремна уложити додатна три милиона еура у Фонд за реформу јавне управе у периоду 2012-2014, а Министарство вањских послова Норвешке такођер планира уложити у периоду 2011-2013. три милиона еура у Фонд. Током полугодишњег извјештајног периода имплементиране су активности везане за три пројекта који су финансирани из Фонда за РЈУ, успјешно окончана проведба пројекта „Стратешко планирање и развој јавних политика“, те припремљен пројектни приједлог за пројект „Израда софтвера за подршку изради нацрта закона и других прописа“, као и пројектни задатак за пројект „Скица развоја централних органа влада у БиХ – имплементација фазе II“, који је уврштен на листу пројеката за финансирање из ИПА 2010. Надзорни тимови су надзирали и усмјеравали проведбу пројеката да би осигурали испуњење циљева зацртаних Стратегијом РЈУ.
Пројекти кандидирани за финансирање из Фонда за РЈУ, али и ИПА су одабрани на темељу приоритета које су поставила два надзорна тима из ове реформске области.
Канцеларија координатора је у првој половини године наставила активности на проведби дијела Стратегије реформе јавне управе, који се односи на припрему Акционог плана 2. У сарадњи с пројектом техничке помоћи ЕУПАР довршен је документ Припрема другог Акционог плана – Стварање основе за одрживи развој капацитета управе по секторима. Активности су на темељу приједлога тима техничке помоћи усмјерене ка утврђивању стања јавне управе у пракси, путем каталога/евиденције. Канцеларија координатора почела је израду каталога институција на сва четири управна нивоа. Прелиминарни каталог је припремљен за нивое БиХ и Брчко дистрикта БиХ, прегледом важећих прописа на оба управна нивоа. У току је израда каталога институција за два ентитета. Каталози ће након провјере података са надлежним институцијама бити обједињени. Они садрже информације о институцијама, законима које проводе, надлежностима, механизмима надзора, систему субординације, типологији, итд. Као дио активности пројекта техничке помоћи у току је припрема анализа модела организације управе унутар БиХ, као и модела у земљама чланицама Европске уније, која би требала бити искориштена за успоредбу домаћих прописа са рјешењима и принципима на којима почива администрација земаља чланица.
У координацији Канцеларије координатора успјешно је окончана прва фаза у програмирању помоћи из ИПА 2011-2013. у сектору Реформа јавне управе.
Цјелокупан Полугодишњи извјештај о раду Канцеларије можете погледати овдје .