Влада Федерације Босне и Херцеговине и Међународна финансијска корпорација (ИФЦ) ушле су заједно у Пројекат регулаторне реформе на нивоу Федерације Босне и Херцеговине. Сходно томе, у току је имплементација друге фазе Пројекта која подразумијева свеобухватну анализу, поједностављење и унапређење административних поступака1 на нивоу Федерације БиХ.
Циљ је успоставити ефикасну организацију, те поједноставити привредне прописе који се односе на дозволе, рјешења, лиценце и сагласности на нивоу Федерације БиХ, како би се повећала транспаретност њихове имплементације, те смањили трошкови пословања у Федерацији БиХ.
Као дио процеса који се већ дуже вријеме примјењује у земљама ЕУ, план је да се ураде консултације са привредним сектором, те добију информације на који начин могу да се одређени поступци поједноставе и на најефикаснији начин прилагоде пословном окружењу и пословним субјектима.
Пословни субјекти могу послати своје коментаре, примједбе или сугестије на федералне административне поступке који се налазе у приложеној листи административних поступака на е-маил адресу
семинагиц@ифц.орг до 31.03.2010. године,
те тако допринесу успјешном имплементирању овог Пројекта на нивоу Федерације Босне и Херцеговине.
– листа административних поступака
Донатори који су обезбиједили неопходна средства за реализацију Пројекта Регулаторне реформе на нивоу Федерације Босне и Херцеговине су:
• Влада Федерације Босне и Херцеговине
• СИДА
• Интернатионал Финанце Цорпоратион (ИФЦ), тхе Wорлд Банк Гроуп.
Административни поступак у контексту Пројекта регулаторне реформе представља поступак рјешавања предмета од момента подношења захтјева трећег лица до момента одлучивања тј. одговора организационе јединице (секретаријат, одјељење, одсјек и сл.), а у циљу спровођења прописа (закона, подзаконског акта). Административни поступак такођер може бити процедура пријављивања за издавање лиценце, дозволе, сагласности, одобрења, рјешења, ауторизације, овлаштења, цертификације, обавјештења, статистичко истраживање и сл.
У ширем смислу, ријеч је о процесу који подразумијева слиједеће кораке: подношење захтјева од стране физичког/правног лица надлежној организационој јединици; спровођење процедуре по поднесеном захтјеву; добијање одговора организационе јединице по предатом захтјеву, објављено је на порталу екапија.