Семинар под називом 'Имплементација комуникационих активности и кампања лобирања (Implementing Communication and Lobbying Campaigns)' одржан је у главном граду Албаније, Тирани, у периоду 27. септембар – 02. октобар 2009 године. Огранизован од Регионалне школе за јавну управу (Regional School for Public Administration – RESPA) и Европског института за јавну управу (European Institute for Public Administration – EIPA), семинар је окупио државне службенике из земаља региона који су директно укључени у комуникационе активности у оквиру свог радног мјеста. Тако су на семинару учествовали портпароли, стручњаци за комуникације и односе с јавношћу из јавних управа и институција Босне и Херцеговине, Македоније, Албаније, Црне Горе, Хрватске и Косова. Канцеларија координатора за реформу јавне управе такође је имала свог представника на овом догађају.
Као главни циљеви семинара истакнути су стицање свеобухватног разумијевања тренутне ситуације у погледу комуникације и медија у Европској Унији и развијање компетенција учесника за активно дјеловање у области комуникације и лобирања. Стечена знања учесницима би требала помоћи у развијању експертизе и стварању базе за ефикаснији рад у матичним администрацијама у овој области која све више добија на значају и у региону.
Тематски, семинар је обухватио стратешки аспект комуникације (комуникационе стратегије и планови, алати, методологија, окружење), текућу или дневну комуникацију (односи с јавношћу, комуникациони канали, поруке, садржај), и лобирање као свакодневан и битан аспект комуникације, нарочито са аспекта Европске Уније и њених институција. У том смјеру, а кроз интерактивне презентације и радионице, предавачи су учесницима покушали пружити увид у теорију и, нарочито, европску праксу у поменутим областима.
Тако је, на примјер, учесницима представљен савремени тренд институција Европске Уније и земаља чланица које активно користе социјалне мреже (facebook, twitter, digg итд.) у сврху комуникације са окружењем. Презентовано је медијско окружење у Бриселу као срцу Европске Уније, и односи који владају у свакодневној комуникацији. Истакнута је важност лобирања у институцијама Европске Уније и дати практични примјери из праксе ове изузетно битне активности. Истакнут је стратешки приступ комуникацији кроз прављење стратегија и планова као изузетно битна активност администрације, што показује и растући значај комуникационе политике Европске комисије (EC's Communication Policy).
Учесници су семинар оцијенили као изузетно успјешан и користан, а очекивања су да ће презентована искуства из праксе Европске Уније и земаља чланица увелике помоћи у размијевању европских захтијева, те у свакодневним активностима на пољу комуникације институција јавне управе са ужим и ширим окружењем.