Институције управе у БиХ су до краја јуна ове године имплементирале 36,46% мјера из Акционог плана 1 Стратегије реформе јавне управе.
Највећи напредак у односу на претходни извјештај забиљежен је у реформској област Јавне финансије и износи 6,53%, док је најмањи напредак у области Израда политика и координацијски капацитети – 0,20%, стоји, између осталог, у Кварталном извјештају о напретку праћења провођења АП 1 Стратегије РЈУ који је, заједно са Извјештајем о раду Канцеларије координатора за РЈУ, на сједници одржаној 20.08. 2009. године усвојио Савјет министара БиХ.
“Што се тиче испуњења мјера које се односе на област Јавних финансија, на државном нивоу измјењен је Закон о финансирању институција БиХ, измјенама је обухваћен и Документ оквирног буџета са свим пратећим елементима: макроекономске прогнозе, пројекције прихода, политике потрошње и прорачунске горње границе расхода. У РС успостављен је Ресор за рачуноводство и ревизију у Министарству финансија РС, док је у Министарству финансија ФБиХ извршено додатано јачање Сектора за буџет, запошљавањем у складу са постојећим Правилником о систематизацији радних мјеста”, изјавила је Невенка Савић, државна координаторица за реформу јавне управе у БиХ.
Она је подсјетила да је Управни одбор Фонда за реформу јавне управе до сада одобрио једанаест пројеката вриједних 7.647.243,93 КМ. Одобрени пројекти односе се на сва четири управна нивоа (Савјет министара БиХ, Владу ФБиХ, Владу РС и Владу Брчко дистрикта БиХ) и њима је обухваћено свих шест реформских области из Акционог плана 1.
“Имплементација једног пројекта је у току, а до краја трећег квартала 2009. очекује се потписивање уговора са одабраним понуђачима и почетак имплементације 6 пројеката, који су тренутно у процедури јавних набавки. Канцеларија координатора и даље континуирано ради на припреми нових пројектних приједлога и задатака који се директно односе на испуњење мјера из АП1”, истакла је Савић.
Канцеларија координатора за реформу јавне управе и даље биљежи кашњење институција у извјештавању о напретку који је постигнут у шест реформских области АП 1. Неке институције извјештаје уопште нису ни доставиле. Недостављање тражених информација може утицати на квалитет и тачност информација презентираних у извјештајима о напретку, јер податке о постигнутом напретку које има, Канцеларија координатора не може уврстити у извјештај без потврде нивоа власти на који се тај напредак односи.