Negativna konotacija koncepta, ali i termina odnosi s javnošću u masovnim medijima, i dalje prisutan problem dokazivanja vrijednosti komunikacionih aktivnosti, interni i onlajn kanali nastavljaju da se šire, ali i postoji raskorak između ponuđenih i neophodnih obuka za komunikacione profesionalce u kompanijama – samo se neki od zaključaka posljednjeg „European Communication Monitor“ (ECM) istraživačkog projekta.
Ovo istraživanje iz oblasti komunikacionog menadžmenta i odnosa s javnošću, sprovodi se jednom godišnje od 2007. godine. Istraživanje iz 2011. predstavlja najiscrpniju analizu do sada, sa učešćem 2209 profesionalaca iz 43 zemlje Evrope. Ispitanike karakteriše značajno iskustvo: više od tri četvrtine su rukovodioci komunikacija ili izvršni direktori agencija, 56 odsto njih ima preko deset godina profesionalnog iskustva, a prosjek starosti ispitanika je 41 godina.
ECM je moćan alat i vrijedan putokaz pri razvoju komunikacione strategije, budući da je u pitanju ozbiljno istraživanje, koje su sproveli svjetski priznati istraživači.
Istraživanje možete preuzeti ovdje.