Stratesko planiranje

1. Unaprjeđenje dugoročnog, srednjoročnog i godišnjeg planiranja rada Vijeća ministara/vlada i povezivanje sa programskim budžetiranjem i procesom evropskih integracija
2. Jačanje kadrovskih kapaciteta ministarstava i drugih institucija Vijeća ministara/vlada
3. Unaprjeđenje sistema donošenja odluka na osnovu dokaza-unapređenje procjene uticaja propisa
4. Unaprjeđenje procesa javnih konsultacija i osiguranje uključenosti javnosti u proces kreiranja politika
5. Unaprjeđenje saradnje izvršne i zakonodavne vlasti u procesu planiranja i donošenja poltika

Izrada politika i koordinacija su među ključnim funkcijama javne uprave kojima se osigurava odgovorno i efektivno upravljanje javnim poslovima. Upravljanje javnim poslovima vrši se kroz sistem razvoja i provođenja politika koji treba osigurati informisano, inkluzivno i transparentno donošenje odluka u najboljem interesu građana i ukupnog ekonomskog i socijalnog razvoja.

Strateškim okvirom za reformu javne uprave u BiH 2018-2027. i revidiranim akcionim planom za reformu javne uprave kroz pet međusobno povezanih oblasti/mjera definisani su ključni reformski zahtjevi u ovoj reformskoj oblasti zasnovani na Principima javne uprave i oni obuhvataju:

  • uspostavljanje/unaprjeđenje funkcije koordinacije sadržaja prijedloga politika na svim upravnim nivoima i jačanje institucionalnih i administrativnih kapaciteta za provođenje navedene funkcije, čime bi se osiguralo da prijedlozi politika koji se dostavljaju Vijeću ministara/vladama na usvajanje budu dobro pripremljeni i usklađeni sa prioritetima Vijeća ministara/vlada.
  • unaprjeđenje sistema strateškog, srednjoročnog i godišnjeg planiranja usklađenog sa planiranjem budžeta i procesom evropskih integracija, kao i na jačanje organizacionih i ljudskih kapaciteta za efikasno provođenje politika u organima uprave na svim upravnim nivoima. Kako bi se uspostavio efikasan i funkcionalan sistem planiranja predviđene su aktivnosti usmjerene na razvoj/unaprjeđenje pravnog okvira koji uređuje sistem strateškog planiranja (dugoročno, srednjoročno i godišnje planiranje), na razvoj/unaprjeđenje metodološkog okvira za sektorsko planiranje, jačanje kapaciteta za implementaciju sistema strateškog planiranja  i jačanje informatičke podrške procesu strateškog planiranja na svim upravnim nivoima.
  • unaprjeđenja sistema donošenja politika na osnovu dokaza. Planirane su aktivnosti na razvoju/unaprjeđenju metodološkog okvira za procjenu utjecaja propisa i jačanju analitičkih kapaciteta na svim upravnim nivoima kroz poboljšanu primjenu analitičkih alata, što će donosiocima politika omogućiti adekvatno informisanje o mogućim opcijama i izboru instrumenta regulisanja, utjecaju propisa i politika ili o potrebnim sredstvima za provođenje kako bi se mogli opredijeliti za odgovarajuće rješenje. Planirana je aktivnost na izradi i implementaciji informacionog sistema za podršku izradi propisa koji bi doprinijeo boljoj standardizaciji, transparentnosti, efikasnosti i učinkovitosti procesa izrade propisa. Bit će pružena podrška uspostavljanju baza svih pravnih propisa usvojenih od strane organa vlasti na svakom upravnom nivou, što bi omogućilo besplatan pristup građanima svim zakonima i podzakonskim aktima, uključujući i prečišćene tekstove.
  • unaprjeđenje procesa javnih konsultacija u izradi javnih politika, propisa i drugih općih akata na svim upravnim nivoima kroz revidiranje pravnog okvira kojim se regulira oblast javnih konsultacija i učešća javnosti i kroz uspostavljanje/unaprjeđenje portala za e-konsultacije. Time će se omogućiti veće učešće javnosti u fazama planiranja, razvoja i praćenja provođenja politika.
  • unaprjeđenje saradnje između izvršnih i zakonodavnih organa na svim upravnim nivoima radi bolje koordinacije planiranja i donošenja politika i propisa.