Potpredsjednica Vlade Milanka Opačić i pomoćnik ministra uprave Darko Parić predstavili su danas Vladin projekat Središnji državni portal i e-građani zahvaljujući kojem građani od danas, nakon što u Fini dobiju svoje korisničko ime i elektronski pretinac za komunikaciju, može besplatno putem interneta doći do svojih dokumenta koji će imati elektronski pečat.
Nakon dvije i po godine rada, sistem u javnoj upravi koji je bio neuređen i nefunkcionalan ovim projektom pribižavamo građanima, izgrađujemo "državu bez papira" i napokon državu približavamo građanima, istaknula je Opačić.
Cilj je da građani putem interneta uskoro mogu prijavljivati porez, rođenje djeteta, dobiti obavijesti da su stigle porodiljske naknade ili da im MUP dojavljuje porukom da im ističe putovnica.
Od danas već mogu zatražiti rodni ili vjenčani list, a putem e-Dnevnika provjeriti ocjene svoga djeteta, da li je imalo izostanaka.
Opačić je dodala kako je u saborskoj proceduri Zakon o državnoj informacijskoj infrastrukturi koji će biti usvojen do 15. jula i koji je imperativ čitavog projekta koji će, kako je predviđeno, potpuno profunkcionirati u roku od tri godine.
Prva faza projekta je da će građani moći dobiti sve informacije i obavijesti, rekla je Opačić napominjući da se aplikacijom u sistemu socijalne pomoći već otišlo korak dalje, odnosno da korisnici socijalne pomoći ili oni koji apliciraju na nju više ne trebaju donositi potvrde i dokumente jer se jednim klikom sve može vidjeti i provjeriti.
U okviru projekta je i novi Središnji državni portal, a u okviru kojeg Vlada već danas ima novu web stranicu. Na tom će portalu biti sve što se tiče rada Vlade, rekao je pomoćnik ministra uprave Darko Parić. Objasnio je da je sistem platforma da bilo ko u javnoj upravi u njega stavi sve svoje usluge.
Dodao je da će građani u Fini dobiti potrebne podatke za otvaranje korisničkog pretinca, a sistem će ih prepoznavati po imenu i prezimenu.
Lični korisnički pretinac omogućava direktan pristup elektronskim uslugama javne uprave i primanje ličnih elektronskih poruka, a dostupan je i kao aplikacija za pametne telefone (trenutno samo za Android), a uskoro i za dvije ostale platforme.
Već oko milion hrvatskih građana koristi se sličnim sistemom u transakcijama s bankama, pa ne vidimo razloga da građani to ne prihvate i ne koriste u ovom projektu, rekla je Opačić.
Odgovarajući na pitanje što će biti s onim građanima koji nemaju internet ili sa starijima koji se njim ne znaju koristiti, odgovorila je da ima onih koji se nikada neće naučiti koristiti internetom, ali da će se za takve pobrinuti djeca ili bližnji. Što se dostupnosti intrenet mreže tiče, naglasila je da će uskoro biti objedinjeni svi optički kapaciteti, uključujući i HEP i Plinacro i da će veza biti dostupna svugdje u Hrvatskoj.
Od danas u sistemu e-građani, moguće je, i to besplatno, zatražiti elektronske izvode iz matične knjige rođenih ili vjenčanih, provjeriti svoj upis u registru birača, informirati se o ocjenama djeteta u školi, provjeriti izabranog ljekara, naručiti Evropsku karticu zdravstvenog osiguranja, zatražiti svoju elektronsku radnu knjižicu u HZMO-u, informisati se o očekivanom iznosu penzije, registrovati se kao potencijalni posloprimac, provjeriti uplaćene doprinose u drugi stub penzijskog osiguranja, pribaviti potvrde od REGOS-a, provjeriti svoju poreznu knjigovodstvenu karticu, provjeriti svoje podatke u OIB sistemu ili administrirati svoj elektronski identitet.
Čitav projekat izradila je Agencija za podršku informacijskim sistemima i informacijskim tehnologijama, APIS IT d.o.o., a u tri godine Vlada je na projekat isplanirala potrošiti 30-ak miliona kuna. (Izvor: www.jutarnji.hr)