Nezavisne novine: Sedam opština iz RS dobitnici su ovogodišnjeg sertifikata ISO 9001:2000, "Upravljanje kvalitetom i osiguranje kvaliteta", koji se dodjeljuju kao dokaz o kvalitetnom funkcionisanju sistema upravljanja, odnosno vođenju poslova u lokalnoj upravi.
Sertifikati su uručeni opštinama Zvornik, Šekovićl, Srebrenica, Milići, Donji Žabar, Vlasenica i Bratunac kao dokaz o kvalitetnom funkcionisanju sistema upravljanja.
Prema riječima Zorana Lipovca, ministra uprave i lokalne samouprave RS, cilj je poboljšanje kvaliteta javnih usluga i uvođenje korisničke umjesto birokratske orijentacije lokalne uprave.
"Na taj način će se značajno unaprijediti i uravnotežiti kvalitet života u lokalnim zajednicama. To praktično znači da ćemo se u narednim mjesecima baviti modernizacijom informacionokomunikacione infrastrukture u svim opštinama u RS", rekao je Lipovac.
Ostvarivanje zacrtanih ciljeva: Prema njegovim riječima, ISO 9001:2000 je upravljački sistem koji usmjerava organizaciju poslova na ostvarenje postavljenih ciljeva u pogledu kvaliteta poslovanja i pružanja usluga.
"Taj sistem čine organizaciona struktura, odgovornosti, procesi i resursi potrebni za upravljanje sistemom. To je sistem u kojem se tačno zna ko, šta, kada i kako radi", pojasnio je Lipovac.
Projekat implementacije ISO standarda finansirala je Vlada Norveške, a sertifikate je izradila sertifikacijska kuća "Tuvadria" iz Sarajeva.
ISO 9001:2000 specifikuje zahtjeve za sistem upravljanja kvalitetom za organizacije koje treba da pokažu svoju sposobnost da isporuče uslugu koja ispunjava zahtjeve stranke i zahtjeve primjenjive regulative u svrhu povećanja zadovoljstva stranke. Sve aktivnosti povezane su sa korisnicima i zadovoljenjem njihovih potreba.
Taj model jednako vrijedi za različite tipove kako proizvodnih tako i uslužnih organizacija, administraciju, državnu upravu, banke, bolnice, škole, fakultete ili druge vrste djelatnosti, odnosno tipove ili vrste proizvoda i usluga.
Opštine zadovoljne: Miaden Po pović, načelnik opštine Vlasenica, izrazio je zadovoljstvo što je opština koju vodi dobila taj sertifikat koji puno znači kao priznanje za rad sa strankama i rada Centra za pružanje usluga koji je uveden 2008. godine.
"Drago nam je da smo dobili ISO standard kao potvrdu kvalitetnog rada sa strankama i u narednom periodu ćemo se truditi da uvedemo još novina. Na redu je digitalizacija i elektronsko poslovanje naše opštine kao i umrežavanje svih sistema, stvaranje baze podataka", rekao je Popović.
Goran Mitrović, načelnik opštine Donji Žabar, rekao je da osnovna funkcija opštinske administracije treba da bude u službi građana i da je taj sertifikat sama potvrda toga.
"Za dvije godine rada Administrativne službe opštine poboljšali smo kvalitet pružanja usluga građanima do te mjere da danas građani odrađuju svoje poslove za tili čas. Vjerujemo da će se taj trend nastaviti i mi želimo da stvorimo takav ambijent da građani na jednom mjestu i za kratko vrijeme dobijaju sve informacije i potrebne papire", rekao je Mitrović.
Za bolje usluge građanima: Kako je rekao Lipovac, jedinice lokalne samouprave u RS sve su svjesnije značaja organizovanja lokalne uprave u pružanju usluga građanima.
"Činjenica je da se svakodnevno čine koraci na poboljšanju kvaliteta pružanja usluga građanima, otvaraju se centri za pružanje usluga građanima, info police, uvodi se digitalizacija i elektronsko poslovanje u opšinama i sve to utiče na poboljšanje kvaliteta usluga", istakao je Lipovac.
Jedan od strateških ciljeva Strategije razvoja lokalne samouprave u RS, na čijem donošenju resorno ministarstvo trenutno radi, jeste osiguranje dostupnosti i kvaliteta javnih usluga za sve građane. To je moguće kroz redovno ispitivanje zadovoljstva korisnika usluga u svim opštinama, unapređenje regulatorne i kontrolne funkcije u sektoru usluga, ubrzanje izgradnje infrastrukture i unapređenje pružanja usluga kroz javnoprivatno partnerstvo, uvođenje elektronske uprave u svim opštinama s jedinstvenim informacionim sistemom lokalne samouprave u Republici Srpskoj, što će u narednom periodu biti prioritet.