1. Unaprjeđenje dugoročnog, srednjoročnog i godišnjeg planiranja rada Vijeća ministara/vlada i povezivanje sa programskim budžetiranjem i procesom europskih integracija |
2. Jačanje kadrovskih kapaciteta ministarstava i drugih institucija Vijeća ministara/vlada |
3. Unaprjeđenje sustava donošenja odluka na osnovu dokaza-unaprjeđenje procjene utjecaja propisa |
4. Unaprjeđenje procesa javnih konzultacija i osiguranje uključenosti javnosti u proces kreiranja politika |
5. Unaprjeđenje suradnje izvršne i zakonodavne vlasti u procesu planiranja i donošenja poltika |
Izrada politika i koordinacija među ključnim su funkcijama javne uprave kojima se osigurava odgovorno i učinkovito upravljanje javnim poslovima. Upravljanje javnim poslovima vrši se kroz sustav razvoja i provođenja politika koji treba osigurati informirano, inkluzivno i transparentno donošenje odluka u najboljem interesu građana i ukupnog ekonomskog i socijalnog razvoja.
Strateškim okvirom za reformu javne uprave u BiH 2018-2027. i revidiranim akcijskim planom za reformu javne uprave kroz pet međusobno povezanih oblasti/mjera definirani su ključni reformski zahtjevi u ovoj reformskoj oblasti zasnovani na Principima javne uprave i oni obuhvataju:
- uspostavljanje/unaprjeđenje funkcije koordinacije sadržaja prijedloga politika na svim upravnim razinama i jačanje institucionalnih i administrativnih kapaciteta za provođenje navedene funkcije, čime bi se osiguralo da prijedlozi politika koji se dostavljaju Vijeću ministara/vladama na usvajanje budu dobro pripremljeni i usklađeni sa prioritetima Vijeća ministara/vlada.
- unapređenje sustava strateškog, srednjoročnog i godišnjeg planiranja usklađenog sa planiranjem proračuna i procesom europskih integracija, kao i na jačanje organizacijskih i ljudskih kapaciteta za učinkovito provođenje politika u organima uprave na svim upravnim razinam. Kako bi se uspostavio učinkovit i funkcionalan sustav planiranja predviđene su aktivnosti usmjerene na razvoj/unaprjeđenje pravnog okvira koji uređuje sustav strateškog planiranja (dugoročno, srednjoročno i godišnje planiranje), na razvoj/unaprjeđenje metodološkog okvira za sektorsko planiranje, jačanje kapaciteta za implementaciju sustava strateškog planiranja i jačanje informatičke potpore procesu strateškog planiranja na svim upravnim razinama.
- unaprjeđenja sustava donošenja politika na osnovu dokaza. Planirane su aktivnosti na razvoju/unaprjeđenju metodološkog okvira za procjenu utjecaja propisa i jačanju analitičkih kapaciteta na svim upravnim razinama kroz poboljšanu primjenu analitičkih alata, što će donositeljima politika omogućiti adekvatno informiranje o mogućim opcijama i izboru instrumenta reguliranja, utjecaju propisa i politika ili o potrebnim sredstvima za provođenje kako bi se mogli opredijeliti za odgovarajuće rješenje. Planirana je aktivnost na izradi i implementaciji informacijskog sustava za potporu izradi propisa koji bi doprinijeo boljoj standardizaciji, transparentnosti, efikasnosti i učinkovitosti procesa izrade propisa. Bit će pružena potpora uspostavljanju baza svih pravnih propisa usvojenih od strane organa vlasti na svakoj upravnoj razini, što bi omogućilo besplatan pristup građanima svim zakonima i podzakonskim aktima, uključujući i prečišćene tekstove.
- unaprjeđenje procesa javnih konzultacija u izradi javnih politika, propisa i drugih općih akata na svim upravnim razinama kroz revidiranje pravnog okvira kojim se regulira oblast javnih konzultacija i sudjelovanja javnosti i kroz uspostavljanje/unaprjeđenje portala za e-konzultacije. Time će se omogućiti veće sudjelovanje javnosti u fazama planiranja, razvoja i praćenja provođenja politika.
- unaprjeđenje suradnje između izvršnih i zakonodavnih organa na svim upravnim razinama radi bolje koordinacije planiranja i donošenja politika i propisa.