Seminar pod nazivom 'Implementacija komunikacijskih aktivnosti i kampanja lobiranja (Implementiong Communication and Lobbying Campaigns)' održan je u glavnom gradu Albanije, Tirani, u periodu 27. rujan – 02. listopad 2009 godine. Ograniziran od Regionalne škole za javnu upravu (Regional School for Public Administration – RESPA) i Evropskog instituta za javnu upravu (European Institute for Public Administration – EIPA), seminar je okupio državne službenike iz zemalja regiona koji su direktno uključeni u komunikacijske aktivnosti u okviru svog radnog mjesta. Tako su na seminaru učestvovali portparoli, stručnjaci za komuniciranje i odnose s javnošću iz javnih uprava i ustanova Bosne i Hercegovine, Makedonije, Albanije, Crne Gore, Hrvatske i Kosova. Ured koordinatora za reformu javne uprave također je imao svog predstavnika na ovom događaju.
Kao glavni ciljevi seminara istaknuti su sticanje sveobuhvatnog razumijevanja trenutne situacije u pogledu komuniciranja i medija u Europskoj Uniji i razvijanje kompetencija učesnika za aktivno djelovanje u oblasti komuniciranja i lobiranja. Stečena znanja učesnicima bi trebala pomoći u razvitku ekspertize i stvaranju baze za učinkovitiji rad u matičnim upravama u ovoj oblasti koja sve više dobija na značaju i u regionu.
Tematski, seminar je obuhvatio strateški aspekt komuniciranja (komunikacijske strategije i planovi, alati, metodologija, okruženje), tekuće ili dnevno komuniciranje (odnosi s javnošću, komunikacijski kanali, poruke, sadržina), i lobiranje kao svakodnevan i bitan aspekt komuniciranja, naročito sa aspekta Europske Unije i njenih ustanova. U tom smjeru, a kroz interaktivne prezentacije i radionice, predavači su učesnicima pokušali pružiti uvid u teoriju i, naročito, europsku praksu u pomenutim oblastima.
Tako je, na primjer, učesnicima predstavljen savremeni trend ustanova Europske Unije i zemalja članica koje aktivno koriste socijalne mreže (facebook, twitter, digg itd.) u svrhu komuniciranja sa okruženjem. Prezentirano je medijsko okruženje u Briselu kao srcu Europske Unije, i odnosi koji vladaju u svakodnevnom komuniciranju. Istaknuta je važnost lobiranja u ustanovama Europske Unije i dati praktični primjeri iz prakse ove izuzetno bitne aktivnosti. Istaknut je strateški pristup komuniciranju kroz pravljenje strategija i planova kao izuzetno bitna aktivnost uprave, što pokazuje i rastući značaj komunikacijske politike Europskog povjerenstva (EC's Communication Policy).
Učesnici su seminar ocijenili kao izuzetno uspješan i koristan, a očekivanja su da će prezentirana iskustva iz prakse Europske Unije i zemalja članica uvelike pomoći u razmijevanju europskih zahtijeva, te u svakodnevnim aktivnostima na polju komuniciranja institucija javne uprave sa užim i širim okruženjem.