Vijeće ministara BiH na jučer održanoj sjednici usvojilo je, između ostalog, Polugodišnje izvješće o radu Ureda koordinatora za reformu javne uprave za razdoblje 1.1. – 30.6.2011. godine i donijelo Odluku o usvajanju Godišnjeg financijskog izvješća Fonda za reformu javne uprave za 2010. godinu.
U izvješću je konstatirano da je Ured u prvoj polovini 2011. okončao aktivnosti na pripremi Revidiranog Akcijskog plana 1 (RAP1), te je uputio ovaj dokument Vijeću ministara BiH, entitetskim vladama i vladi Brčko distrikta BiH na usvajanje. Ovaj dokument Vijeće ministara BiH usvojilo je na sjednici održanoj 14. lipnja 2011., Vlada Federacije BiH na sjednici 24. kolovoza , a Vlada Republike Srpske na sjednici održanoj 1. rujna ove godine. Očekuje se da će dokument do kraja rujna usvojiti i Vlada Brčko distrikta BiH. Revidiranim AP 1 za svih šest reformskih oblasti (Upravni postupak, Javne financije, Upravljanje ljudskim potencijalima, Izrada politika i koordinacijski kapaciteti, Institucionalna komunikacija, Informacijske tehnologije), s preciznim ciljevima, aktivnostima i tijelima koja su zadužena za provedbu i rokovima za provođenje mjera do 2014. godine javna administracija trebala bi biti ojačana, ali i bliža građanima i poslovnoj zajednici. Revidirani AP 1 bi trebao ubrzati proces reforme javne uprave i doprinijeti bržem ispunjenju uvjeta koji se traže od bh. administracije u procesu pridruživanja Europskoj uniji. Revidiranim AP 1 reforma javne uprave se usmjerava na provođenje konkretnih mjera od kojih će direktne koristi imati građani, poslovni subjekti i društvo u cjelini. Planirano je uvođenje e-usluga, poput e-poreza na ukupni prihod građana, e-registracija vozila i elektronskih uvjerenja o kretanju. Plan predviđa i uspostavu jedinstvene baze podataka svih zakona i podzakonskih akata, kojima će građani moći slobodno pristupiti. Mjere predviđaju i prilagođavanje radnog vremena građanima, uvođenje redovnog mjerenja zadovoljstva korisnika upravnih usluga tamo gdje se te usluge obavljaju.
Ured je u prvoj polovini 2011. radio na poticanju provedbe mjera iz AP 1. Ukupni do sada ostvareni napredak u provedbi reforme javne uprave u Bosni i Hercegovini je približno 50 %. Programom rada Vijeća ministara BiH za prvu polovinu 2011. Ured je imao planiranih šest aktivnosti, od kojih su četiri ispunjene.
U prvoj polovini 2011. godine težište aktivnosti bilo je na organizaciji i koordiniranju rada nadzornih timova u šest reformskih oblasti. Koordinaciju i organizaciju rada nadzornih timova operativno obavljaju savjetnici za reformske oblasti Ureda koordinatora koji imaju kontinuirane kontakte s članovima nadzornih timova. U prvoj polovini 2011. održano je ukupno deset (10) sastanaka nadzornih timova.
Pilot monitoring izvješća
Uz podršku projekta tehničke pomoći EUPAR pripremljeno je pilot monitoring izvješće i drugo monitoring izvješće za projekt „Razvitak sustava za upravljanje učinkom u strukturama državne službe u BiH“, pilot monitoring izvješće za projekt „Izrada programa za poboljšanje kvaliteta upravnog odlučivanja u BiH“, te pilot izvješće o evaluaciji projekta „Obuka službenika za odnose s javnošću“. U izvješću je navedeno da je u toku i monitoring projekta „Obuka državnih službenika za primjenu informacijskih tehnologija i rad na računalima“.
Obveze iz Zajedničke platforme o principima i načinu implementacije Akcijskog plana 1 Strategije RJU izvršavali su i implementacijski timovi, koji su uključeni u operativnu provedbu projekata.
Upravni odbor Fonda za RJU odobrio je do sada ukupno 14 projekata od kojih se 13 odnose na sva četiri upravna nivoa, a projekt „Informacijski sustav trezora Brčko distrikta BiH“ je individualni i odnosi se samo na Brčko distrikt. Od toga, četiri su projekta završena, šest je u fazi implementacije, tri su u proceduri javne nabave, dok je za jedan projekt u toku priprema projektnog zadatka. Za implementaciju ovih projekata u 2010. godini odobreno je ukupno 9.980.025,88 KM. Ured koordinatora pripremio je listu novih projektnih ideja i prijedloga, za projekte koji će biti kandidovani za financiranje iz Fonda za reformu javne uprave.
U izvještaju je konstatirano i to da su Vijeće ministara BiH i Vlada Brčko distrikta izdvojili su novac za potporu Fondu za reformu javne uprave iz proračuna, na inicijativu Ureda koordinatora. Ova inicijativa upućena je i entitetskim vladama. I u prvoj polovini godine nastavljena je suradnja sa donatorima. Švedska Sida je spremna uložiti dodatna tri miliona eura u Fond za reformu javne uprave u razdoblju 2012-2014, a Ministarstvo inostranih poslova Norveške također planira uložiti u razdoblju 2011-2013. tri miliona eura u Fond. Tijekom polugodišnjeg izvještajnog perioda implementirane su aktivnosti vezane za tri projekta koji su financirani iz Fonda za RJU, uspješno okončana provedba projekta „Strategijsko planiranje i razvitak javnih politika“, te pripremljen projektni prijedlog za projekt „Izrada softvera za potporu izradi nacrta zakona i drugih propisa“, kao i projektni zadatak za projekt „Skica razvitka središnjih organa vlada u BiH – implementacija faze II“, koji je uvršten na listu projekata za financiranje iz IPA 2010. Nadzorni timovi su nadzirali i usmjeravali provedbu projekata da bi osigurali ispunjenje ciljeva zacrtanih Strategijom RJU. Projekti kandidirani za finansiranje iz Fonda za RJU, ali i IPA su odabrani na temelju prioriteta koje su postavila dva nadzorna tima iz ove reformske oblasti.
Ured koordinatora je u prvoj polovini godine nastavio aktivnosti na provedbi dijela Strategije reforme javne uprave, koji se odnosi na pripremu Akcijskog plana 2. U suradnji s projektom tehničke pomoći EUPAR dovršen je dokument Priprema drugog Akcijskog plana – Stvaranje osnove za održivi razvitak kapaciteta uprave po sektorima. Aktivnosti su na temelju prijedloga tima tehničke pomoći usmjerene ka utvrđivanju stanja javne uprave u praksi, putem kataloga/evidencije. Ured koordinatora počeo je izradu kataloga institucija na sve četiri upravne razine. Preliminarni katalog je pripremljen za razine BiH i Brčko distrikta BiH, pregledom važećih propisa na obe upravne razine. U tijeku je izrada kataloga institucija za dva entiteta. Katalozi će nakon provjere podataka sa nadležnim institucijama biti objedinjeni. Oni sadrže informacije o institucijama, zakonima koje provode, nadležnostima, mehanizmima nadzora, sistemu subordinacije, tipologiji, itd. Kao dio aktivnosti projekta tehničke pomoći u toku je priprema analiza modela organizacije uprave unutar BiH, kao i modela u zemljama članicama Europske unije, koja bi trebala biti iskorištena za usporedbu domaćih propisa sa rješenjima i principima na kojima počiva administracija zemalja članica.
U koordinaciji Ureda koordinatora uspješno je okončana prva faza u programiranju pomoći iz IPA 2011-2013. u sektoru Reforma javne uprave.
Cjelokupno Polugodišnje izvješće o radu Ureda možete pogledati ovdje .