Krizno komuniciranje, on-line komuniciranje, političko komuniciranje samo su neke od tema o kojima su govorili stručnjaci iz oblasti odnosa s javnošću na trodnevnoj konferenciji koja je u periodu od 27.05. – 29.05. održana na Kozari.
Božo Skoko, docent na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu predstavio je rezultate istraživanja o komunikacijskim izazovima između država i naroda na prostoru bivše Jugoslavije i imidžu balkanskih zemalja. Skoko je govorio o temi “Međunarodni odnosi s javnošću u službi kompanija, država i vlada i efikasnosti s ciljem kreiranja imidža istih”. Prema njegovim riječima, jedna od prepreka u međunarodnim odnosima je kultura, gdje je nepoznavanje iste prepreka u kreiranju PR strategija za klijenta.
Ksenija Renko govorila je o "Antikorupcijskoj kampanji" kao rješenju sprječavanja korupcije u zemljama regiona i integraciji u EU. Uvod u temu predstavljen je kratkom reportažom o korupciji u Hrvatskoj i zemljama koje su odlučile da se suoče sa ovim problemom.
Na upotrebu novih medija u političkoj komunikaciji osvrnuo se Krunoslav Vidić, direktor Maksima komunikacija iz Hrvatske . Fokus prezentacije bio je na održane predizborne kampanje u Hrvatskoj. Prezentovane su kampanje 12 kandidata za predsjednika Hrvatske, koje su provedene putem socijalnih mreža, web stranica i novih medija, ali i dati savjeti kako najbolje iskoristiti mogućnosti koje pruža internet.
O novoj ulozi i informacijama o razlici u saopštenju za medije, te saopštenju za javnost govorio je Dragan Varagić. Po prvi put je prenetiran i projekat PR objave. Učesnici konferencije imali su priliku da saznaju šta je smisao internet servisa za distribuciju saopštenja PRobjave.com koji u Srbiji postoji već godinu dana i kako poboljšati poziciju njihovog saopštenja na pretraživaču, te koliko je značajna optimizacija ključnih riječi u sopštenjima za bolje pozicioniranje na pretraživačima. Najavljen je i prvi internet servis za distribuciju saopštenja u BiH PRobjave.ba.
Drenislav Žekić je premijerno predstavio projekat "Moj odgovor", web stranicu na kojoj će biti omogućeno demantovanje objava iz medija. O značaju i mogućnostima koje online mediji danas pružaju govorio je Marko Rakar, a o kriznom komuniciranju Dubravka Jusić. Miloš Đajić je kroz predstavljanje case-a "Javno zastupanje – Bells pokret" predstavio projekat "Regionalne akcije i kohezije u oblasti životne sredine". Sa učesnicima je podijelio svoja iskustva tokom realizacije projekta kao i sve taktike koje su korišteni za ostvarivanje postavljenih ciljeva.
Sa predavanjem "Informacije u eri konverzacije" Dragane Đermanović iz Srbije okončan je šesti PROACTIVE. Đermanovićeva je učesnicima uputila konkretne savjete za online komunikaciju i kroz regionalne case-ove istakla značaj online komuniciranja.
Predavači na šestom PROACTIVE-u bili su i Marko Rakar, Eldina Knez, Miloš Čirič, Robert Čoban.
Organizator konferencije, PR agencija Prime communications je ove godine omogućila da konferencija upotrebom novih medija i društvenih mreža odnosno putem video linka i Twittera ima i više od 100 ljudi iz regiona koji su na taj način pratili dešavanja na konferenciji. Više o održanoj konferenciji pogledajte ovdje.