Nema najbolje europske prakse kako organizirati sustav ocjenjivanja u državnoj službi, a koja bi se mogla primjenjivati u drugim zemljama. Ni iskustva privatnog biznisa ne pružaju najbolju praksu jer su od ograničene vrijednosti za javnu upravu. Na svakoj zemlji je da ovaj sustav uredi na najbolji način, ukazali su danas predstavnici SIGMA-e, te EUPAR-a u Sarajevu na okruglom stolu o temi „Kako poboljšati upravljanje učinkom u strukturama državne službe u BiH?“.
Organizator okruglog stola, u suradnji sa Uredom koordinatora za reformu javne uprave je Djikic Conslating Services, inače implementator projekta „Razvitak sustava za upravljanje učinkom u strukturama državne službe u BiH“.
Dobra praksa upravljanja ljudskim potencijalima u državnoj službi uključuje transparentnost, povezanost s ciljevima organizacije i osobni razvitak, riječi su Aleksandra Karišika, stručnog savjetnika za upravljanje ljudskim potencijalima pri Uredu koordinatora za reformu javne uprave. On je naglasio da otvorenoupravljanje ljudskim potencijalima između ostalog podrazumijeva i organizacionu kuluturu kao i kreiranje kvalitetnih politika iz ove oblasti.
Aleksandra Rabranović, vođa Projektnog tima rekla je da pitanje kako poboljšati upravljanje učinkom u državnoj službi je aktuelno ne samo za BiH, već i za zemlje u regionu kao i za ostale u tranziciji.
„Procjena učinka može biti korisno sredstvo za potporu osobnom razvitku državnih službenika ako se ozbiljno uključi u sustav upravljanja kadrovima“, kazao je, između ostalog, Francisco Cardona, predstavnik SIGMA-e. Govoreći o preprekama za procjenu učinka Cordona je naveo da, između ostalog, odsustvo administrativne kulture koja ja usmjerena ka učinku svodi procjenu na puku formalnost, te da postoji tendencija da se svi uposlenici ocjenjuju kao odlični (rukovodioci žele da izbjegnu osobne konflikte) ali i odsustvo kulture povjerenja i zastupanja.
I za dr. Hans-Achim Rolla, predstavnika EUPAR-a „sustavi ocjenjivanja su važni instrumenti koji trebaju da osiguraju razvitak profesionalne i odgovorne državne službe zasnovane na principu meritornosti”. Prema njegovim riječima, sistem ocjenjivanja mora biti praćen i izmjenjen ukoliko postoji potreba za tim.
Upravljanje učinkom, smatra ekspert EUPAR-a Gregor Virant, ne podrazumijeva samo ocjenjivanje. Ono se sastoji od selekcije zaposlenih na osnovu kompetencija, razvitka kompetencija zaposlenih, definicije individualnih uloga, definicije očekivanja prema suradnicima, organizacija posla, motivacije, poboljšanja zadovoljstva na radu, evaluacije.
Cilj okruglog stola bio je upoznavanje sa suvremenim tokovima u upravljanju učinkom u europskim zemljama, kako bi se unaprijedili postojeći sustavi upravljanja učinkom u strukturama državne službe BiH i poboljšala efikasnost, djelotvornost i odgovornost u radu organa državne uprave. Predstavljeni su trendovi i izazovi u upravljanju učinkom u zemljama EU s posebnim osvrtom na iskustvo Slovenije, kao i iskustva tranzicijskih zemalja. Ovo je bila i prilika za predstavljanje nacrta analize stanja o upravljanju učinkom u strukturama državne službe BiH.
Okruglom stolu prisustvovali su predstavnici Ureda koordinatora za reformu javne uprave, Ministarstva pravde BiH, ministarstva financija, agencija za državnu službu, Vijeća ministara BiH, federalnih ministarstava i ministarstava i agencija za državnu upravu Republike Srpske i Brčko Distrikta te predstavnici međunarodnih organizacija (Europska komisija, UNDP, SIGMA, DFID). Vrijednost projekta, koji se finansira iz Fonda za reformu javne uprave u BiH, je 760.383,00 KM.