1. Komunikacijsko planiranje |
2. Pitanja organizacije |
3. Koordinacija i postavljanje standarda |
4. Ljudski potencijali/resursi |
5. Aktivnosti vezane za medije |
6. Praćenje medija/Media monitoring |
7. Izravna komunikacija s javnošću- ZOSPI |
8. Web stranice |
9. Izravna komunikacija sa građanima |
10. Javne kampanje |
11. Mjerenje rezultata |
12. Suradnja sa civilnim sektorom |
Ova reformska oblast podijeljena je na 12 potpoglavlja. Prvo potpoglavlje odnosi se na strateški pristup institucionalnoj komunikaciji. Predviđeno je da Vijeće ministara / vlade na svim razinama vlasti usvoje strategiju komunikacije i da svaka institucija ima svoje godišnje komunikacijske planove. Planiranje institucionalne komunikacije mora se povezati sa cjelokupnim strateškim planiranjem VM/ vlada i pojedinih institucija.
Naglašena je i potreba za horizontalnom koordinacijom OSJ jedinica na pojedinim razinama vlasti. Predviđena je i vertikalna koordinacija između razina vlasti, poglavito preko postojećeg mehanizma nadzornog tima, a eventualno i preko drugih mehanizama (radne skupine itd.). U segmentu ljudskih potencijala predviđena je izrada standardiziranih opisa i zahtjeva radnih mjesta službenika na području OSJ. Drugi cilj je razvoj i provođenje obuke za službenike za OSJ, i to iz oblasti strateškog komuniciranja, odnosno odnosa sa javnošću, kao i drugih područja značajnih za njihov rad.
U petom potpoglavlju ove reformske oblasti, RAP1 prelazi na sadržajna pitanja. Predviđene su aktivnosti za poboljšanje komunikacije sa medijima (vodiči, priručnici, liste novinara, redovito organiziranje događaja) i praćenja medija odnosno media monitoringa (šesto potpoglavlje).
Sedmo potpoglavlje govori o izravnoj komunikaciji sa javnošću – implementaciji Zakona o slobodi pristupa javnim informacijama. Na svim razinama vlasti usvojeni su zakoni, a u narednom razdoblju potrebna je njihova dosljedna implementacija. Web stranice moraju biti redovito ažurirane, sadržajno bogate i atraktivne, a predviđeno je i provođenje anketa o zadovoljstvu korisnika sa web stranicama koje posjećuju i prikupljanje korisnih prijedloga za poboljšanje sadržaja web stranica.
Kao još jedan oblik izravnog pružanja informacija građanima, u devetom potpoglavlju spomenuti su “dani otvorenih vrata” i slični događaji u institucijama, informativni materijali, forumi itd. U tom segmentu značajna je i upotreba IKT, na primjer socijalnih mreža (facebook, twitter).
U desetom potpoglavlju, kao cilj je postavljeno organiziranje javnih kampanja sa ciljem da se podigne razina svijesti javnosti o određenim temama. Jedanaesto poglavlje namijenjeno je monitoringu i mjerenju rezultata (output-a i outcome-a) na području strateškog komuniciranja. Naglašen je i značaj redovitog mjerenja stavova javnosti i stupnja poznavanja ključnih oblasti politika. Također, istaknut je značaj razvoja i unaprijeđenja komunikacije sa civilnim društvom, te uspostavljanja partnerskog odnosa u implementaciji pojedinih aktivnosti.