U sklopu napora koje čini u procesu približavanja Europskoj uniji i Bosna i Hercegovina se obvezala da će implementirati sistem elektroničkih javnih nabavki koji se zasniva na primjeni elektroničkih sredstava komunikacije u postupcima javnih nabavki i uvođenju elektroničkih alata u različtim fazama procesa javne nabavke.
Podršku u ovom procesu pruža Vlada savezne republike Njemačke putem ureda GIZ-a u Bosni i Hercegovini.Agencija za javne nabavke BiH je do sada ostvarila značajne iskorake na polju uvođenja sistema elektroničkih javnih nabavki.
Prvi koraci učinjeni su još 2009. godine, uvođenjem elektroničkog servisa putem kojeg ugovorni organi pripremaju i dostavljaju izvješća o dodjeli ugovora u postupcima javnih nabavki. U sljedećem koraku uveden je informacijski sistem za elektroničku objavu obavjesti u postupcima javnih nabavki koji su obvezni da koriste svi ugovorni organi u BiH u postupcima javnih nabavki koje provode, što je od rujna 2013. godine jedini mogući način objave.
Zatim je uveden i Registar ugovornih organa i ponuđača – informacijski servis koji na jednom mjestu sadržava podatke o ugovornim organima i ponuđačima i omogućuje jednostavnu pretragu svih podataka upisanih u ovu bazu. Bosna i Hercegovina se može pohvaliti i istaći da je prva u regiji koja je pokrenula ovaj elektronički servis saopćila je stručni savjetnik za legislativu gospođa Anita Knezović iz filijale Agencije u Mostaru, koja je dodala da su pomenuti servisi dostupni za korišćenje bez naknade putem internet stranice Agencije www.javnenabavke.ba.
Proces uvođenja elektroničkih servisa za unaprijeđenje postupaka javnih nabavki kako je istakla gospođa Đinita Fočo, direktor Agencije za Javne nabavke BiH nastavlja se razvojem sljedećih elemenata sistema: „U saradnji sa uredom GIZ-a, Agencija za javne nabavke BiH je pokrenula i razvoj informacionih sistema za e-Aukciju i e-Tendering. Sietem e-Aukcije podrazumijeva da ponuđači nakon podnošenja i ocjene pristiglih ponuda, mogu učestvovati u procesu daljnjeg takmičenja u smislu snižavanja cijena prvobitno poslanih ponuda. Sistem e-Tenderinga će osigurati postavljanje tenderske dokumentacije na portal javnih nabavki, te postavljanje pitanja od strane ponuđača i davanja odgovora od strane ugovornih organa, a vezano za tu tendersku dokumentaciju. Planirano je da će potpuno razvijeni, testirani i implementirani informacioni sistemi biti dostupni tokom naredne godine. Prednost korišćenja ovih servisa je da se proces praćenja i objave postupaka javnih nabavki umnogome ubrzava uz značajnu transparentnost u provođenju postupaka javnih nabavki“.
Zahvaljujući elektroničkim servisima svim učesnicima će znatno biti olakšano učešće u procesu javnih nabavki dodala je gospođa Fočo koja je iskoristila priliku i da pozove sve privredne subjekte iz BiH da se prijave u spomenuti registar (registar.ajn.gov.ba) i na taj način besplatno predstave svoje robe i usluge putem interneta.
Također, direktorica je naglasila da su privrednicima, ponuđačima roba i usluga u procesima javnih nabavki, od strane Agencije na raspolaganju potpuno besplatne informacije, savjeti uz jednostavan pristup i odnos koji se temelji na odgovornosti prema domaćim privrednicima. (Izvor: www.business-magazin.ba)