Digitalna strategija Ureda koordinatora za reformu javne uprave
Institucionalno komuniciranje u funkciji je povećanja transparentnosti i odgovornosti organa vlasti prema građanima, što podrazumijeva i dvosmjerni dijalog, odnosno otvorenost vlasti prema utjecaju i doprinosu javnosti na politiku vlade.
Bez uspješne interne i eksterne komunikacije nema uspješne javne uprave. Ona također predstavlja i bitan aspekt eurointegracija. Acquisa EU ne postavlja precizna pravila o tome kako javna uprava treba komunicirati sa javnošću. Međutim, pojedini dijelovi zasebnih poglavlja Acquisa pretpostavljaju postojanje odgovarajućih kapaciteta institucionalnog komuniciranja javne uprave, posebno zahtijevajući da uprava pokreće javne kampanje u nekoliko oblasti koje su od općeg interesa (uključujući borbu protiv korupcije) i da uspostavi punktove za informiranje potrošača i privrednih subjekata.
Cilj reforme u ovoj oblasti identifikovan Strategijom reforme javne uprave je jačanje kapaciteta za odnose s javnošću u javnim institucijama, jačanje povjerenja građana u organe vlasti i podsticanje aktivnog učešća javnosti u procesu donošenja odluka u javnoj upravi.
Akcioni plan 1 strategije reforme javne uprave identifikuje sljedeće primarne aspekte u oblasti institucionalnih komunikacija, u okviru kojih će biti provedene reformske mjere i aktivnosti:
- ključni propisi
- komunikacijsko planiranje
- institucionalni odnosi / odnosi s rukovodstvom
- pitanja organizacije
- koordinacija i postavljanje standarda
- ljudski potencijali
- pružanje usluga / zajednički resursni centri
- obuka
- budžetska raspodjela
- aktivnosti u vezi sa medijima
- praćenje medija / media monitoring
- web stranice
- direktna komunikacija sa javnošću – ZOSPI
- brending i promocija zemlje
- direktna komunikacija sa građanima
- mjerenje rezultata
- interna komunikacija.
Ova oblast, kao i konkretne mjere, rokovi i nadležne institucije detaljno su opisani u Strategiji reforme javne uprave i Akcionom planu 1.