Дигитална стратегија Kанцеларије координатора за реформу јавне управе

Институционално комуницирање у функцији је повећања транспарентности и одговорности органа власти према грађанима, што подразумијева и двосмјерни дијалог, односно отвореност власти према утицају и доприносу јавности на политику владе.

Без успјешне интерне и екстерне комуникације нема успјешне јавне управе. Она такођер представља и битан аспект еуроинтеграција. Аквиса ЕУ не поставља прецизна правила о томе како јавна управа треба комуницирати са јавношћу. Међутим, поједини дијелови засебних поглавља Аквиса претпостављају постојање одговарајућих капацитета институционалног комуницирања јавне управе, посебно захтијевајући да управа покреће јавне кампање у неколико области које су од општег интереса (укључујући борбу против корупције) и да успостави пунктове за информисање потрошача и привредних субјеката.

Циљ реформе у овој области идентификован Стратегијом реформе јавне управе је јачање капацитета за односе с јавношћу у јавним институцијама, јачање повјерења грађана у органе власти и подстицање активног учешћа јавности у процесу доношења одлука у јавној управи.

Акциони план 1 стратегије реформе јавне управе идентификује сљедеће примарне аспекте у области институционалних комуникација, у оквиру којих ће бити проведене реформске мјере и активности:

  • кључни прописи
  • комуникацијско планирање
  • институционални односи / односи с руководством
  • питања организације
  • координација и постављање стандарда
  • људски потенцијали
  • пружање услуга / заједнички ресурсни центри обука
  • буџетска распођела
  • активности у вези са медијима
  • праћење медија / медиа мониторинг
  • wеб странице
  • директна комуникација са јавношћу – ЗОСПИ
  • брендинг и промоција земље
  • директна комуникација са грађанима
  • мјерење резултата
  • интерна комуникација.

Ова област, као и конкретне мјере, рокови и надлежне институције детаљно су описани у Стратегији реформе јавне управе и Акционом плану 1.