Дигитална стратегија Kанцеларије координатора за реформу јавне управе
Институционално комуницирање у функцији је повећања транспарентности и одговорности органа власти према грађанима, што подразумијева и двосмјерни дијалог, односно отвореност власти према утицају и доприносу јавности на политику владе.
Без успјешне интерне и екстерне комуникације нема успјешне јавне управе. Она такођер представља и битан аспект еуроинтеграција. Аквиса ЕУ не поставља прецизна правила о томе како јавна управа треба комуницирати са јавношћу. Међутим, поједини дијелови засебних поглавља Аквиса претпостављају постојање одговарајућих капацитета институционалног комуницирања јавне управе, посебно захтијевајући да управа покреће јавне кампање у неколико области које су од општег интереса (укључујући борбу против корупције) и да успостави пунктове за информисање потрошача и привредних субјеката.
Циљ реформе у овој области идентификован Стратегијом реформе јавне управе је јачање капацитета за односе с јавношћу у јавним институцијама, јачање повјерења грађана у органе власти и подстицање активног учешћа јавности у процесу доношења одлука у јавној управи.
Акциони план 1 стратегије реформе јавне управе идентификује сљедеће примарне аспекте у области институционалних комуникација, у оквиру којих ће бити проведене реформске мјере и активности:
- кључни прописи
- комуникацијско планирање
- институционални односи / односи с руководством
- питања организације
- координација и постављање стандарда
- људски потенцијали
- пружање услуга / заједнички ресурсни центри обука
- буџетска распођела
- активности у вези са медијима
- праћење медија / медиа мониторинг
- wеб странице
- директна комуникација са јавношћу – ЗОСПИ
- брендинг и промоција земље
- директна комуникација са грађанима
- мјерење резултата
- интерна комуникација.
Ова област, као и конкретне мјере, рокови и надлежне институције детаљно су описани у Стратегији реформе јавне управе и Акционом плану 1.