У складу са реформским документима Канцеларије државног координатора за реформу јавне управе у Босни и Херцеговини наставља се модернизација управног поступка у Босни и Херцеговини ка “централном основу за осигурање ефикасности, учинковитости и предвидљивости јавне управе у пружању јавних услуга”.

У Закону о измјенама и допунама Закона о управном поступку (“Службене новине Федерације Босне и Херцеговине”, број 61/22) у члану 4. објашњено је да се члан 63. став (2) Закона о управном поступку (Службене новине Федерације БиХ бр. 2/98 и 48/99), иза ријечи “писмено”, допуњава са ријечима: “или у форми електронске исправе израђене у складу с посебним законом”.

Иза става (2) додају се нови ставови (3) и (4) који гласе: Органи и странке, односно лица овлаштена за заступање странака могу међусобно комуницирати и у електронској форми, ако странке, односно лица овлаштена за заступање странке, на то пристану (став 3). Поднесци поднесени у електронској форми с електронским потписом сматрат ће се власторучним потписом у складу с посебним прописима (став 4.).

Такође, чланом 11. Закона о измјенама и допунама закона о управном поступку (“Службене новине Федерације Босне и Херцеговине”, број 61/22), предвиђено је да се члану 158. Закона о управном поступку (Службене новине Федерације БиХ бр. 2/98 и 48/99) додаје нови став (4) који гласи: “Приликом рјешавања у управном поступку не смије се од странака захтијевати да прибављају увјерења и друге јавне исправе о чињеницама о којима органи управе и институције из члана (1.) став (3.)  овог закона воде службене евиденције. Подаци о тим чињеницама прибављају се по службеној дужности”.

“Канцеларија координатора за реформу јавне управе у Босни и Херцеговини наставиће са иницирањем модернизације управних поступака у Босни и Херцеговини у складу са стратешким циљем Стратегије за реформу јавне управе у Босни и Херцеговини, како би се ‘ојачало управно одлучивање као кључна компонента интеракције између управе и грађана’, односно странака те тиме помоћи изградњи функционалне, поуздане, ефикасне, транспарентне и одговорне модерне јавне управе усмјерене ка грађанима које опслужује, али и како је зацртано у Стратешком оквиру за реформу јавне управе у Босни и Херцеговини 2018-2022. да јавна управа постане истински ‘сервис’ грађана и боље оспособљена за придруживање Европском управном простору.

Канцеларија координатора за реформу јавне управе иницираће и координисати све даље активности са свим нивоима власти у Босни и Херцеговини и уз помоћ и наставак сарадње са представницима СИГМА-а.

“Сматрамо да је ово добра вијест за све субјекте, грађане, привредне субјекте, невладине организације и друге, јер ће им олакшати, поједноставити и појефтинити комуникацију према јавној управи у остваривању субјективних права и дужности”, нагласио је замјеник државног координатора проф. др. Ферид Отајагић.