Савјет министара БиХ задужио је Министарство правде БиХ да заједно са Агенцијом за државну службу БиХ предложи измјене Закона о државној служби у институцијама БиХ на начин да ова агенција води регистар свих запослених у јавном сектору у Босни и Херцеговини осим безбједносних структура, пишу Независне новине.

На овај начин, односно уколико измјене и допуне Закона о државној служби у институцијама БиХ добију подршку парламента БиХ, Агенција ће моћи коначно успоставити регистар о којем се прича већ годинама, а чију успоставу је раније, између осталих, кочила и Агенција за заштиту личних података.

“Kоначно се нешто почело дешавати по том питању. Савјет министара БиХ по закључку парламента БиХ од прошле године има обавезу да омогући успостављање тог регистра и вјерујем да ћемо најдаље у наредна четири мјесеца имати законску основу за успоставу регистра свих запослених осим професионалних војних лица, полицијских службеника и запослених у Обавјештајно безбједносној агенцији БиХ”, рекао је Невен Акшамија, директор Агенције за државну службу Босне и Херцеговине.

Иначе, израда регистра запослених је обавеза Босне и Херцеговине већ неколико година.

На његовој изради прво су инсистирали у Свјетској банци, а касније и из Европске уније с обзиром на то да готово све земље у региону то имају и уредиле су га посебним законом.

Првобитно размишљање у БиХ је било да се иде у израду новог и посебног закона о регистру запослених, међутим од тога се одустало јер врло вјероватно посебан закон не био добио подршку.

Kако су раније објашњавали стручњаци, регистар запослених у јавној управи предуслов је за почетак било какве рефорне јавне управе јер тренутне процјене о броју запослених у институцијама БиХ варирају.

Док једни тврде да је у институцијама БиХ запослено више од 22.000 људи, други пак сматрају да је тај број далеко мањи и да се у посљедњих неколико година смањује.

Оно што је чињеница јесте да се на плате запослених годишње потроши готово 667 милиона KМ, а што показују и извјештаји о извршењу буџета.

“Регистар се може успоставити брзо, с тим да треба софтверски надоградити систем који већ имамо, а који је развијен 2016. године уз помоћ Њемачке агенције за међународну помоћ и сарадњу (ГИЗ).

Тај систем који имамо довољан је и подразумијева само државне службенике, али с обзиром на то да ће закон ићи у смјеру да водимо регистар и осталих запослених биће потребна надоградња. Према првим процјенама, требаће нам око 200.000 KМ, али вјерујем да ће се моћи урадити и за мање пара”, рекао је Акшамија.

Kако је планирано, регистар запослених у институцијама БиХ садржаваће име и презиме запосленог, радно мјесто на којем је запослен, пол, националност, образовање и године старости, а сви детаљи о садржају регистра мораће се уредити одлуком Савјета министара БиХ и то тек након што се измијени Закон о државним службеницима у институцијама БиХ.