Проактивно објављивање информација и остваривање вишег степена отворености јавних институција, укључујући и фискалну транспарентност, предувјети су за јачање одговорности и ефикасности на свим нивоима власти као и за снажнији утјецај грађана на процес планирања и одлучивања, те јачање повјерења грађана у рад институција власти у БиХ.&нбсп;Истакнуто је то данас на конференцији у Сарајеву у на којој су презентирана искуства земаља региона, чланица иницијативе „Партнерство за отворену власт“ (Опен Говернмент Партнерсхип – ОГП), одржаној у организацији Транспаренцy Интернатионала у БиХ (ТИБиХ) и у сарадњи с коалицијом невладиних организација задуженим за проведбу те иницијативе.&нбсп;Извршна директорица ТИБиХ Лејла Ибрановић казала је да су у фокусу скупа  институције федералног нивоа власти, укључујући и налазе истраживања у вези с процјеном спремности тих институција на праксу проактивног објављивања информација, на темељу принципа и стандарда Партнерства за отворену власт.&нбсп;Нагласила је важност јачања капацитета за промовирање и унапређење принципа транспарентности, одговорности и интегритета јавних институција, наводећи да је споменуто истраживање показалао да политика отворених података није присутна у довољној мјери, те да је изостала политичка подршка и опредијељеност власти да институције објављују податке од јавног интереса.&нбсп;– Неопходно је јачати институције на федералном нивоу и њихове капацитете да транспарентније дјелују према јавности. Такођер, желимо скренути пажњу да иницијатива за отворену власт није додатна обавеза или пројект цивилног друштва, него, прије свега, потицај институцијама да афирмирају и прихвате принципе на којима ова иницијатива почива, на што се БиХ обавезала и различтим стратешким документима у процесу приступања Европској унији, а ради се о принципима који су прокламовани и у Реформској агенди за БиХ 2015-2018 – прецизирала је Ибрановић у изјави за медије.&нбсп;По њеним ријечима, проведено истраживање је показало да институције реактивно објављују податке, иако би основни подаци о њиховом раду, извјештаји о извршењу буџета и подаци о систематизацији радних мјеста требали бити објављени на веб-страницама, а што подразумијева кориштење нових технологија за укључивање грађана у процес доношења одлука.&нбсп;Истраживање је, међу осталим, показало да треба додатно дјеловати на едукацији грађана, јавних службеника, медија и свих других релевантних актера да у већој мјери траже одређене податке од надлежних институција.&нбсп;У осврту на регионални контекст, Дина Бајрамспахић из Института „Алтернатива“ из Подгорице  подсјетила је да је Црна Гора иницијативи Партнерство за отворену власт приступила 2012. године, те да су тренутно у току активности на припреми другог акционог плана за проведбу те иницијативе.&нбсп;Оцијенила је да овај процес, за разлику од других реформских процеса, укључује  грађане, практично им приближавајући промјене, наводећи да се законски дефинирана одредба за проактивну транспарентност у Црној Гори недовољно примјењује, односно да се Закон о слободном приступу информацијама арбитрарно примјењује „само за оно што државна управа процијени да је за њу мање болно“.&нбсп;На значај активног судјеловања у оживотворењу принципа иницијативе за отворену власт указала је програм-менаџерица сарајевске Фондације Центар за заступање грађанских интереса Мирјана Сирћо, наглашавајући да би скуповима ове врсте одзив доноситеља одлука требао бити далеко виши, те да би то умногоме допринијело разумијевању саме иницијативе.&нбсп;Додала је да грађани морају бити информирани о програмима рада и стратегијама, укључујући и податке о фискалној транспарентности, односно потрошњи јавног новца.&нбсп;Виша стручна сарадница за односе с јавношћу у Уреду координатора за реформу јавне управе Ведрана Фалаџић новинарима је казала да је тај уред од почетка активно укључен у проведбу споменуте иницијативе, о чему, међу осталим, свједоче документи које је сачинио, а ради се о Политици проактивне транспарентности у БиХ и Стандардима проактивне транспарентности.&нбсп;Та иницијатива је, како је казала, у потпуности усаглашена с концептом стратегије реформе јавне управе у БиХ и Реформском агендом те интенцијом отварања јавних институција према грађанима.&нбсп;Судионицима конференције представљена је и сама иницијатива Партнерство за отворену власт и предности које она нуди, с освртом на регионална искуства, те анализирани начини унапређења комуникације с грађанима ради „отварања“ власти  те јачања транспарентности, одговорности и ефикасности у њиховом раду.&нбсп;Међу осталим, разматрани су и приједлози мјера за први акциони план БиХ за проведбу иницијативе Партнерсво за отворену власт, којој је наша земља приступила 2014. године, а на чему активно раде организације цивилног друштва у сарадњи с институцијама у БиХ. &нбсп;