Фокусов додатак „Развој Српске“ у сриједу, 09. јуна објавио је текст о реформи јавне управе у Босни и Херцеговини за чију координацију је задужен Уред коориднатора за реформу јавне управе. „Развој Српске“  пише да је у  шест реформских области обухваћених Стратегијом реформе јавне управе и Акционим планом И, тренутно актуелно 14 пројеката.

Пројекат „Успостављање мреже  инфо полица“ из области Институционалне комуникације већ је спроведен. У току је процедура избора понуђача за реализацију пројекта „Скица развоја централних органа влада у БИХ“ .  Циљ пројекта јесте оспособљавање Савјета министара БиХ, ентитетских влада и Брчко дистрикта да изграде систем за креирање и управљање политикама на кохерентан начин и унаприједе међувладину сарадњу и учинке централних органа. Одјел за међународни развој Уједињеног Краљевства уплатит ће додатних милион евра за спровођење прве фазе пројекта. Припремљена је пројектна идеја коју је Уред координатора кандидовао за финансирање ИПА 2010. Буџет пројекта је 1.955.830 марака.

И за пројекат „Унапређење правила и процедура за израду закона , других прописа и општих аката у БиХ“ потписан је уговор између Економског факултета у Сарајеву и Уреда координатора за реформу јавне управе о набавци услуга за реализацију услуга. Циљ овог пројекта је успостављање најбоље праксе и кохерентних принципа и стандарда за израду законских и других прописа у БиХ. Оквирни буџет је 800.000 марака.

Усвојен је пројектни задатак „Транспоновање ЕУ законодавства у управни систем БиХ“. Пројекат има за циљ унапређење процедура хармонизације домаће легислативе с легислативом ЕУ, чиме ће се убрзати процес приближавања БИХ Европској Унији. Он подразумијева и едукацију запослених у државној служби укључених у законодавне активности на свим нивоима као и чланове радних група за европске интеграције.

Пројектни приједлог и задатак пројекта „Информациони систем управљања буџетом“ усвојени су на 16. сједници Управног одбора Фонда за реформу јавне управе, а циљ пројекта је повећање дјелотоворности управљања буџетом помоћу креирања и имплементације модерног Информационог система у складу са најбољим европским праксама. Оквирни буџет је 1.173.498 марака.

Када је ријеч о пројекту Обука државних службеника за примјену информационих  технологија по стандарду ЕЦДЛ) рок за достављање понуда је 14. јуни 2010. Пројектом је планирана обука за рад на рачунарима и стицање ЕЦДЛ цертификата око 1.600 државних службеника. Буџет је око 825.000 марака.

Избор консултаната  пројекта „Развој система за управљање учинком у структурама државне службе у БиХ“ је окончан и започела је његова реализација. Пројекат уводи систем управљања учинком и унапређење система оцјењивања у државној служби. Оквирни буџет jе 750.000 марака.

Такођер је одобрен и пројекат „Успостављање савремених одјела за управљање људским потенцијалима у органима управе у БиХ“. Фокусиран је на организациони развој и изградњу капацитета домаћих институција за управљање људским ресурсима кроз трансфер знања уз подршку стручњака. Имплементација подразумијева активну укљученост партнера на нивоу корисничких институција који би требало да осигурају одрживост и даљи прогресиван развој излазних резултата пројекта.

Започела је реализација пројекта“ Израда програма за побољшање квалитета управног одлучивања у БИХ“. Пројекат би требао резултирати Програмом за побољшање управног одлучивања у складу са модерним европским стандардима који ће садржавати законодавне, организационе и мјере за јачање капацитета. Његово спровођење ће побољшати квалитет управног одлучивања на свим нивоима властти, те успостављања ефикасније и једноставније праксе управног одлучивања орјентисане према корисницима услуга. Оквирни буџет пројекта износи 388.000 КМ.

Пројекат из реформске области Институционална комуникација „ Обука државних службеника за односе с јавношћу“ је завршен, а његов циљ био је јачање капацитета и стандардизовање пракси службеника за односе с јавношћу у органима управе БиХ, њихово упознавање са искуствима институционалног комуницирања, теоријом и праксом односа са јавношћу кроз директан приступ искуствима европске праксе у тој области те јачање сарадње корисника пројекта и размјена њихових искустава.