У многим земљама буџетски планови дјелују против ефикасне еУправе јер трошкови за информационо-комуникационе технологије нису признати као улагање, једна је од порука петодневног семинара о теми „еУправа: Управљање промјенама, пројект менаџмент и реинжењеринг пословних процеса” одржане за државне службенике од 10. до 14. маја у Сарајеву.

Такође, трошкови развоја, проведбе и одржавање система ИКТ-а често су доминантни у процјени финанијског ефекта е-Управе јер их је, једноставно, лакше измјерити, за разлику од теже мјерљивих користи еУправе, попут квалитета услуге.

Стога се е-услуга може учинити нерентабилном имајући у виду само трошкове њеног увођења. Да је у пракси супротно и препоручљиво показују примјери из Шпаније која је развила низ информативних портала о услугама јавне управе, међу којима многи омогућавају и остваривање он-лине административне услуге, као што је, примјерице, промјена адресе пребивалишта.

Шпански стручњаци који су обучавали државне службенике у БиХ истакли су да су кроз низ владиних програма и стратегија за развој информационог друштва и еУправе у Шпанији потрошени милиони еура, те да су прави ефекти видљиви однедавно, деценију и више од првих почетака. Ово илуструје чињеницу да информатизација управе и омогућавање е-услуга нису ни брз ни јефтин процес чак ни у много развијенијим државама него што је БиХ, и да је за његов успјех најважнија опредијељеност. Информатизација пословних процеса у управи мора имати снажну политичку подршку, а политичарима се савјетује да предизборне кампање и јавне иступе темеље управо на значају развоја информационог друштва.

Такође, препоручују шпански стручњаци, увођење ИКТ у управу треба чинити малим, постепеним корацима, а не мегаломанским и реално непроводивим захватима, ма од какаве важности били. Као и у осталим пројектним циклусима, у случају ИТ-а све почиње анализом захтјева, но кључна фаза у ИТ пројектима је дизајн и тестирање рјешења. Хоће ли неки информациони систем у практичној употреби у управи заживјети и, што је још битније, донијети користи умногоме зависи од тога укојој је мјери прилагођен стварним потребама управе и како у пракси функционише.

Посебан дио обуке чинили су управљање промјенама и промоција еУправе. С првим у вези истакнута је честа заблуда да се под управљањем промјенама подразумијевају ситуације или процеси, а суштински је ријеч о управљању људима који промјене треба да изнесу или који у њима учествују.

Када је ријеч о промоцији еУправе, једна од препорука је тестирање и вредновање рјешења у циљној групи корисника још у поступку његове израде.

Обуку је организовала Агенција за државну службу БиХ, а предавачи су чланови развојног тима једне од највећих консалтинг компанија за област ИТ у Европи – Атос Оригин.