Представници Канцеларије координатора за реформу јавне управе, на челу са замјеником државног координатора, одржали су презентацију о напретку реформе јавне управе у Босни и Херцеговини Заједничкој комисији за европске интеграције Парламентаре скупштине БиХ. Комисија је на сједници одржаној у четвртак, 3. јула 2008. године разматрала Информацију о напретку реформе јавне управе у БиХ и тим поводом је позвала Канцеларију координатора да презентује досадашња достигнућа у овом процесу.

У оквиру тачке дневног реда која се односила на реформу јавне управе, представници Канцеларије презентовали су члановима комисије тренутно стање у овој реформи, остварени напредак и активности Канцеларије. Дат је кратак преглед хронологије реформе јавне управе, усвојених стратешких докумената, активности и напретка. Истакнута је важност ове реформе, нарочито у контексту еуроинтеграција и захтјева Споразума о стабилизацији и придруживању и достизању нивоа "европског административног простора".

 

"Јавна управа је сегменат бх. друштва који ће изнијети највећи дио терета еуроинтеграција, те је стога неопходна константна подршка овом процесу" истакнуто је у уводном дијелу презентације. Наглашена је и једна од улога Канцеларије кординатора, која се састоји управо у праћењу прогреса реформског процеса. Као веома значајан алат у овом процесу истакнут је систем мониторинга и евалуације, који је Канцеларија развила, а који на основу достављених инпута представника институција, и на чврстој документационој основи, даје реалну слику оствареног напретка у реформи јавне управе. На основу тог алата Канцеларија израђује кварталне и годишње Извјештаје о напретку реформе јавне управе за Савјет министара БиХ. Извјештаји се достављају и владама осталих управних нивоа, а јавности су доступни посредством службене web странице Канцеларије.

У наставку презентације координатори реформских области представили су члановима комисије приоритете и циљеве области за које су задужени, као и досадашњи прогрес и степен реализације мјера из Акционог плана 1, текуће активности и пројекте. Истакнут је и значај формирања и операционализације Фонда за реформу јавне управе, те припремљених пројеката од којих неки ускоро крећу у фазу реализације и биће финансирани из Фонда. Осим тога, поменути су и одређени пројекти који се већ спроводе, а у директној су вези са Акционим планом 1.

Чланови комисије интересовали су се за ниво спремности јавне управе за обавезе проистекле потписивањем ССП-а, услуге електронске владе, начин прикупљања информација за Извјештаје о напретку, управљачку структуру и функционисање Фонда за реформу јавне управе, као и сегменте имплементације реформе јавне управе.

 Комисија је одлучила да континуирано, сваких 6 мјесеци, прати спровођење Стратегије реформе јавне управе, истакао је Предсједавајући заједничке комисије, Халид Гењац, у изјави за ФЕНУ коју можете прочитати у нашој рубрици Press clipping .

Презентацију са овог догађаја можете преузети овдје .