Dnevni avaz: Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH priprema mjere kojima bi trebao biti riješen problem nastao zahtjevom Evropske unije da ukine odredbu o zabrani uvoza automobila starijih od sedam godina, saznaje „Dnevni avaz“. Evropska komisija traži da se zabrana ukine na osnovu Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (SAA).

Provjera ispravnosti

U saradnji s projektom tehničke pomoći EU, Ministarstvo je došlo do opcije prema kojoj bi se ukidanje te odluke moglo odgoditi, a onda bi se primijenio privremeni propis kakav postoji u nekim zemljama regiona.Ta mjera, kako predlažu iz Ministarstva, bili bi znatno viši troškovi registracije starijih automobila nego novijih i oštrija kontrola tehničke ispravnosti vozila.

Šta je homologacija

Pri homologaciji ispituju se i potvrđuju uređaji bitni za sigurnost vozila i oni od kojih zavisi ekološki kvalitet vozila. U to spadaju kočnice, upravljački mehanizmi, svjetla, signalni uređaji, pneumatici.Ispituju se i sigurnosni pojasevi, sjedišta za djecu, unutrašnja oprema, protivpožarna zaštita  te toksična ispušna emisija, buka, radiofrekvencijske smetnje. Za to se moraju akreditirati posebne ustanove koje onda daju certifikat o ispravnosti vozila.

Smatra se da bi te privremene mjere bile dovoljne da se spriječi opasnost da BiH bude opet preplavljena starim automobilima iz zemalja EU. U međuvremenu, morali bismo uspostaviti instituciju koja bi provodila proces tkz. homologacije koji je neophodan da bi BiH u ovoj oblasti primijenila standarde Evropske unije. To je postupak provjere, ocjenjivanja i potvrđivanja odgovaraju li vozilo ili neki njegov dio ili oprema zahtjevima i direktivama EU i mogu li se koristiti. Riječ je o postupku koji provode nadležne institucije koje postoje u svim zemljama u Evropi, osim u BiH. Obaveza uspostavljanja homologacije je na Ministarstvu, ali je izvjesno da taj proces neće biti okončan dovoljno brzo.

Razumijevanje Brisela

Zbog nepostojanja homologacije, iz Ministarstva upozoravaju da bi, ako bi BiH sada odlučila promijeniti  propise EU, uvoz svih automobila bio zabranjen. Iako su zvaničnici iz Brisela na prvom sastanku Privremenog odbora za provođenje SAA zahtijevali hitno ukidanje ove odredbe, saznajemo da ipak postoji razumijevanje  i da bi prihvatili privremenu odluku, uz hitno pokretanje procesa uspostavljanja homologacije.