Замјеник државног координатора за реформу јавне управе Дарко Kасап био је панелиста на данашњем састанку на министарском нивоу представника земаља Западног Балкана поводом објаве публикације – “Wестерн Балканс Говернмент ат а Гланце” и том приликом објаснио је да је у случају Босне и Херцеговине један од највећих изазова у фази припреме публикације био је како збројити податке за цијелу Босну и Херцеговину да би били упоредиви.

“У највећем дијелу у томе смо успјели ако су неке унутрашње разлике проузроковане због сложеношћу БиХ система и даље видљиве кроз извјештај. Ова публикација важна је јер омогућава компаративно праћење резултата учинка БиХ у различитим подручјима у односу на земље регије, које баштине сличну традицију и административну културу, и могућност да се БиХ упореди са неким другим земљама ЕУ и чланицама ОЕЦД-а”, рекао је Kасап.

Подцртао је да је кроз публикацију јасно видљиво да БиХ у економским индикаторима има изузетан напредак, прије свега на фискални суфицит, суфицит у примарном фискалном салду (примарy фисцал баланце), низак ниво јавног дуга у ГДП-у, нижа и од просјека ЕУ/ОЕЦД-а, и то је још један од разлога зашто успоредивост може бити корисна.

“Зато вјерујем да ће чланови влада на свим нивоима одвојити вријеме да пажљиво прочитају публикацију Говернмент ат а гланце и да ће неке од њихових одлука бити усмјерене ка отклањању проблема односно постизању бољих резултата у неким наредним мјерењима”, навео је Дарко Kасап на панел теми “Kључне импресије и закључци о Говернмент ат а Гланце”.

Говорећи на панел теми: “Дигитална влада, административне услуге и пословно окружење – добре праксе и планови за будућност”, Kасап је споменуо да “иако реформа јавне управе од самог почетка, 2006. године када је усвојена прва Стратегија реформе јавне управе настоји користити савремене технологије у модернизацији јавне управе и повећању њене ефикасности, подаци који су доступни у овој публикацији указују да у томе нисмо успјели у довољној мјери”.

“Босна и Херцеговина нема дигиталну стратегију, које имају све друге земље Западног Балкана и готово све земље ЕУ/ОЕЦД. У процесу реформе јавне управе годинама смо настојали промовирати и успоставити електронске услуге и сам шеф СИГМА-е, Грегор Вирант вјерујем о томе пуно зна, јер је и сам радио на креирању наших стратешких докумената у једном периоду”, оцијенио је Дарко Kасап.

Појаснио је да је БиХ успјела недавно усвојити нову ПАР стратегију, а јучер је успјела усагласити Акциони план за ПАР стратегију са свим разнимама нивоима у БиХ.

“Неке од планираних активности по новом ПАР стратегији и АП су: успостава интегралног сустава за Управљање односа са корисницима – ЦРМ, успостава Kаталога услуга, центра дијељењих услуга који ће бити обједињена кључна ИТ инфраструктура јавне управе (нпр. цлоуд инфраструктура), успостава јединствене Сабирнице јавне управе, еСандучета и еПлаћања, успостава Kаталога ИТ пројеката како би се остварила и рационализација улагања, те на оперативном нивоу успостављањем интерне социјалне мреже за јавну управу. С обзиром на то да су овђе највеће активности и трошкови за област пружања услуга, укључујући и развој електронских услуга, надам се да ћемо за двије-три године имати конкретније резултате”, казао је Kасап, додавши да вјерује “да ћемо до наредног извјештаја успјети покренути неке од наведених активности”.

На састанку представника земаља Западног Балкана поводом објаве публикације – “Wестерн Балканс Говернмент ат а Гланце” оцијењено је да је публикација одлична за упоређивање држава Западног Балкана с ЕУ и чланицама ОЕЦД-а.

“Прецизирано је да је видљив дигитални напредак, да се треба радити на чврстим јавним финансијама, гђе су земље Западног Балкана на добром путу и да је јако битно за све земље због средњерочне перспективе јачање реформе јавне управе”, оцијенили су учесници састанка.

Састанку су присуствовали директор Управе за јавно управљање ОЕЦД-ом Јанос Берток, вођа тима ЦоТЕ ПАР-а, Еуропска комисија, Флориан Хаусер, водитељка ођела показатељи управљања и оцјењивање перформанси, ОЕЦД Моница Бреззи, савјетник за политику, СИГМА, ОЕЦД Јеспер Јохнсон, замјеник државног координатора за реформу јавне управе у БиХ Дарко Kасап, министарка финансија Албаније Анила Денај, замјеница генералног тајника Савјета министара Албаније Мајлинда Дхука, помоћница министра финансија и трезора БиХ Вера Летица, помоћница министра финансија бх. ентитета РС за макроекономске анализе и политику Јелена Поповић, директор Дирекције за финансије Брчко Дистрикта БиХ Мато Лучић, потпредсједник Владе Kосова Бесник Тахири, министар за информацијско друштво и управу Сјеверне Македоније Дамјан Манцхевски, министарка финансија Сјеверне Македоније Нина Ангеловска, министарка јавне управе Црне Горе Сузана Прибиловић, државни секретар Министарства државне управе и локалне самоуправе Србије Иван Бошњак, помоћник министра финансија Србије Верица Игњатовић, шеф СИГМА-е, ОЕЦД Грегор Вирант, представник ОЕЦД-а Kлас Kлаас и регионална менаџерка за западни Балкан, СИГМА, ОЕЦД / ГОВ Аннике Ууделепп.