У Сарајеву је од 18. до 20. новембра ове године одржана конференција „Управљање квалитетом у државним службама земаља западног Балкана“.

Организатор овог догађаја на којем су учешће узели државни службеници из земаља западног Балкана, али и представници цивилног друштва је Регионална школа за јавну управу (РеСПА). Модератори конференције су били експерти за ЦАФ Тонy Боваирд, Јасмина Трајковски, Јохн Татам и Брyан Андреwс.

На конференицји су адресирани главни проблеми који се сусрећу у приступу увођења управљања квалитетом у јавној управи. Модератори су били једногласни да је квалитет веома субјективан и да га је тешко дефинисати објективно. Очекивања људи о квалитетној услузи су стално другачија и мијењају се од промјене контекста. Грађани имају право да очекују квалитетну јавну управу, али је некада тешко дефинисати шта је то квалитетно. Управо, управљање квалитетом покушава дефинисати шта значи квалитетна услуга из перспективе корисника, те како је као такву поставити у систем и дати јој значај.

Током ова три дана представљена су три модела управљања квалитетом: модел изврсности (представљен модел ИСО 9001), модел за самопроцјену (Common Assessment Framework- CAF) и алат за стратешко управљање перформансама (Balanced Scorecard- BSC). Оно што су на крају конференције модератори закључили јесте да ако се већ није почело, онда одмах треба започети рад на увођењу управљања квалитетом у свим земљама западног Балкана, јер грађани то очекују квалитетну услугу од јавне управе.