У организацији Канцеларије координатора за реформу јавне управе у Сарајеву је данас у хотелу Бристол одржана дискусија о теми: “Улога контакт особа у процесу прикупљања информација о напретку и имплементацији мјера Ревидираног акционог плана 1 Стратегије реформе јавне управе” која има за циљ промоцију реформе јавне управе те, унапређење сарадње свих укључених у овај процес. Дискусија је организована у склопу Програма јачања јавних институција у БиХ који у име Владе СР Њемачке проводи ГИЗ.

 

Дискусија је била намијењена контакт особама које су именовале институције на државном нивоу за  извјештавање о мјерама и активностима из Ревидираног акционог плана 1 Стратегије реформе јавне управе те службеницима за односе с јавношћу са нивоа БиХ.

 

Присутнима се обратила координаторица за реформу јавне управе у Босни и Херцеговини Семиха Боровац која је казала да данашњи догађај представља прву у низу активности које се намјеравају предузети како би се остварила што боља сарадња и комуникација, али и истовремено промовисала реформа.

 

Боровац је подсјетила на  извјештај о имплементацији реформе за првих шест мјесеци ове године у којем је наведено да је "у просјеку за сва четири управна нивоа реализовано око 40% циљева из РАП1 те да је за реализацију било планирано 66% циљева".

 

"С једне стране, постоји евидентно кашњење у имплементацији мјера и активности, а с друге имамо проблем са недостатком података. Понекад нам се чини да су институције урадиле више него што је то представљено у нашим извјештајима", казала је Боровац наглашавајући на значају које имају контакт особе за реално и објективно приказивање стања на терену.

 

"Реформа јавне управе је комплексан процес у коме и ми наилазимо на многе препреке. Ми најбоље знамо колико много позитивних ствари је већ урађено и достигнуто. Вјерујемо да оне требају бити промовисане и представљене како јавности тако и другим колегама у институцијама, у смислу мотивације за примјену истих позитивних рјешења у пракси…", казала је Боровац. 

 

 Државна координаторица је истакла да је већа укљученост у реформу потребна не само због тога што Канцеларија координатора жели да Савјету министара БиХ, али и другим владама које добивају извјештаје даје потпуне податке, него и зато што је реформа јавне управе сегмент у којем Европска комисија процјењује напредак на путу европских интеграција.

 

О начину на који Канцеларија врши мониторинг процеса реформе јавне управе, како прикупља и обрађује податке и припрема извјештаје али и како функционише Фонд за реформу јавне управе, пројектима које за институције сва четири нивоа припрема и води Канцеларија координатора те донаторима говорили су Анета Раић, шефица Јединице за донаторску координацију, финансије, надзор и евалуацију и стручни сарадник за надгледање Мирослав Зековић. О промоцији реформе јавне управе говорио је Дејан Буха, стручни савјетник за реформску област Институционална комуникација.

 

Канцеларија координатора за реформу јавне управе,ће у склопу својих активности организовати још двије панел дискусије за чланице и чланове надзорних тимова и то 20.11.2013. године у Бања Луци те 29.11.2013. године у Брчком.