Негативна конотација концепта, али и термина односи с јавношћу у масовним медијима, и даље присутан проблем доказивања вриједности комуникационих активности, интерни и онлајн канали настављају да се шире, али и постоји раскорак између понуђених и неопходних обука за комуникационе професионалце у компанијама – само су неки од закључака посљедњег "European Communication Monitor" (ЕЦМ) истраживачког пројекта.

 

Ово истраживање из области комуникационог менаџмента и односа с јавношћу, спроводи се једном годишње од 2007. године.

 

Истраживање из 2011. представља најисцрпнију анализу до сада, са учешћем 2209 професионалаца из 43 земље Европе. Испитанике карактерише значајно искуство: више од три четвртине су руководиоци комуникација или извршни директори агенција, 56 одсто њих има преко десет година професионалног искуства, а просјек старости испитаника је 41 година.

 

ЕЦМ је  моћан алат и вредан путоказ при развоју комуникационе стратегије, будући да је у питању озбиљно истраживање, које су спровели свјетски признати истраживачи.

 

Истраживање можете преузети овдје.