Кризно комуницирање, он-лине комуницирање, политичко комуницирање само су неке од тема о којима су говорили стручњаци из области односа с јавношћу на тродневној конференцији која је у периоду од 27.05. – 29.05. одржана на Козари.

Божо Скоко, доцент на Факултету политичких знаности Свеучилишта у Загребу представио је  резултате истраживања о комуникацијским изазовима између држава и народа на простору бивше Југославије и имиџу балканских земаља. Скоко је говорио о теми “Међународни односи с јавношћу у служби компанија, држава и влада и ефикасности с циљем креирања имиџа истих”. Према његовим ријечима, једна од препрека у међународним односима је култура, гдје је непознавање исте препрека у креирању ПР стратегија за клијента.

Ксенија Ренко говорила је о "Антикорупцијској кампањи" као рјешењу спрјечавања корупције у земљама региона и интеграцији у ЕУ. Увод у тему представљен је кратком репортажом о корупцији у Хрватској и земљама које су одлучиле да се суоче са овим проблемом.

На  употребу нових медија у политичкој комуникацији осврнуо се Крунослав Видић, директор Максима комуникација из Хрватске . Фокус презентације био је на одржане предизборне кампање у Хрватској. Презентоване су кампање 12 кандидата за предсједника Хрватске, које су проведене путем социјалних мрежа, wеб страница и нових медија, али и дати савјети како најбоље искористити могућности које пружа интернет.

О новој улози и информацијама о разлици у саопштењу за медије, те саопштењу за јавност говорио је  Драган Варагић. По први пут је пренетиран и пројекат PR објаве. Учесници конференције имали су прилику да сазнају шта је смисао интернет сервиса за дистрибуцију саопштења PRobjave.com који у Србији постоји већ годину дана и како побољшати позицију њиховог саопштења на претраживачу, те колико је значајна оптимизација кључних ријечи у сопштењима за боље позиционирање на претраживачима. Најављен је и први интернет сервис за дистрибуцију саопштења у БиХ Probjave.ba.

 Дренислав Жекић је премијерно представио пројекат "Мој одговор", wеб страницу на којој ће бити омогућено демантовање објава из медија. О значају и могућностима које онлине медији данас пружају говорио је Марко Ракар, а о кризном комуницирању Дубравка Јусић. Милош Ђајић је кроз представљање цасе-а "Јавно заступање – Беллс покрет" представио пројекат "Регионалне акције и кохезије у области животне средине". Са учесницима је подијелио своја искуства током реализације пројекта као и све тактике које су кориштени за остваривање постављених циљева.

Са предавањем "Информације у ери конверзације" Драгане Ђермановић из Србије окончан је PROACTIVE. Ђермановићева је учесницима упутила конкретне савјете за онлине комуникацију и кроз регионалне цасе-ове истакла значај онлине комуницирања.

Предавачи на шестом PROACTIVE-у били су и Марко Ракар, Елдина Кнез, Милош Чирич, Роберт Чобан.  

Организатор конференције, ПР агенција Prime communications је ове године омогућила да конференција употребом нових медија и друштвених мрежа односно путем видео линка и Twittera има и више од 100 људи из региона који су на тај начин пратили дешавања на конференцији.

Више о одржаној конференцији погледајте овдје.